استرداد ٥٩ کودک و زن خانوادەهای داعشی بە قرقیزستان

خودمدیریتی شمال-شرق سوریە اعلام نمود کە ٥٩ کودک و زن خانوادەهای داعشی بە جمهوری قرقیزستان مسترد شدەاند.

طبق اعلان وبسایت ادارە روابط خارجی خودمدیریتی شمال-شرق سوریە هیاتی از جمهوری قرقیزستان با ریاست نمایندەای از وزارت امور خارجە قرقیزستان، توکوبایف آرسلان از مناطق شمال-شرق سوریە دیدار کرد.

روبیل بحو معاون ریاست مشترک روابط خارجی شمال-شرق سوریە، خالد ابراهیم ازاعضای هیات رهبری روابط خارجی. لانە حسین از اعضای دفتر یگانهای مدافع زنان و معاون هیات زنان هویدا محمد سلیم از این هیات استقبال کردند.

هر دو طرف نخست در رابطە با مسائل انسانی در سوریە بعد از زمین لرزە شدید، وضعیت سیاسی و لزوم حل بحران سوریە  بر اساس قطعنامە شمارە ٢٢٥٤ سازمان ملل، وضعیت اقتصادی و امنیتی منطقە گفگتو کردند.

در این بارە روبیل بحو اظهار داشت: ما بە عنوان بخشی از خودمدیریتی بە کرات از جامعە جهانی و سازمان ملل درخواست کردەایم کە درهای مرزی را بازگشایی کنند و محدودیتها و موانع پیش روی کمکهای بشر دوستانە، بە ویژە دروازە مرزی تل تمر را بردارند. اما تهدیدهای دولت ترک همراە با این فاجعە انسانی همچنان ادامە پیدا کردە و بمباران و گلولە باران مناطق خودمدیریتی نیز تداوم پیدا کرد ەاست.

در بخش دیگری از سخنان خود بحو اعلام نمود کە در خودمدیریتی همکاری خود با جمهوری قرقیزستان و تمام کشورهایی کە شهروندان و فرزندان آنها در منطقە خودمدیریتی هستند ادامە پیدا می دهد.

توکوبایف آرسلان نیز در این گفتگو اعلام نمود کە با دردها و آلام خلقهای سوریە و آسیبهایی کە بە واسطە زمین لرزە با آنها وارد شدە است اعلام همدردی کردە و امیدواریک کە مبارزە و تلاشهیا شما با نیروی خود در مسیر ارزشهای انسانی همچنان ادامە پیدا کند.

توکوبایف آرسلان ضمن از خودمدیریتی و نیروهای سوریە دمکراتیک در نبرد با ترور و همکاری با کشور و شهروندان  قرقیزستانی تشکر نمود.

بر اساس اطلاعات منتشر شدە این هیات ١٨ زن و ٤١ کودک داعشی را بر اساس امضای  مدارک رسمی بین خودمدیریتی و جمهوری قرقیزستان، تحویل گرفتە است.