اتحادیه روشنفکران روژآوای کوردستان: استقبال از تاتلیسس توهین به خون شهداست

اتحادیه روشنفکران روژآوای کوردستان (HRRK) استقبال از “ابراهیم تاتلیسس” در باشور کوردستان را محکوم کرده و این استقبال را اهانت به خون شهدای کورد در مناطق کوردستانی بیرون از اقلیم کوردستان خواند.

اتحادیه روشنفکران روژآوای کوردستان در خصوص استقبال از ابراهیم تاتلیسس در باشور کوردستان که در جریان اشغال عفرین در سال ۲۰۱۸ برای ارتش اشغالگر ترکیه آواز خواند، بیانیه‌ای صادر کرد.

 در این بیانیه آمده است:

در زمانی که جنایات نسل کشی علیه خلق ما در همه جا توسط اشغالگر ترکیه و تبهکاران او ادامه دارد، به ویژه جنایات ثبت شده او در روژآوای کوردستان و اللخصوص در عفرین اشغالی (سریکانی و گری‌سپی)، کشتار، ترور و ​​آواره کردن را پیاده کردند، به جز تجاوزات و خونریزی‌هایی که روزانه بر مبارزان خلقمان، همراه با کمپین ارعاب و ظلم فاشیستی که در باکور و باشور کوردستان انجام می‌گیرد، همزمان ابراهیم تاتلیسس دهل‌زن فاشیست، هدهد اردوغان در هولیر نازنین، پایتخت کوردستان ظاهر شد، به عنوان یک قهرمان میهن دوست مورد استقبال قرار گرفت، و این مایه‌ی ناامید و یأس نزد تمامی‌ کوردها شد، سریع خانواده‌ی قربانیان عفرین عزیز عکس این حقه‌باز جلوی چشمشان سبز شد که زمانی برای امیرش و سربازان قاتل او آواز می‌خواند، وقتی بر پیکر قهرمانان وطن دوست و مادران مجروح ما می‌رقصیدند، از رنج کودکان اردوگاه نشین مسرور بودند، زیتون و چشمه و تپه‌ها را ویران می‌کردند و از این پیروزی‌های عصر حجری دلخوش بودند.

این استقبال گرم از تاتلیسس در بدو ورود به هولیر توسط عده‌ای که علاقە و عشقشان را برای کوردستان و خاک کوردستان را از دست داده‌اند، به شکل نمایشی بی‌آبرویانه، بزرگترین اهانت به خون شهدای کورد در مناطق کوردستانی بیرون از اقلیم کوردستان است، همانند پیشوازی کردن است از هر جنایت‌کار و قاتلی است (مانند صدام حسین) که با گام‌های سنگین خود بر پیکر انفال شدگان و قربانیان حلبجه‌ عبور می‌کند. به نظر می‌رسد که آنها تاریخ و جنایات این تبهکار علیه فرهنگ و هویت کوردی را نادیده می‌گیرند، او در طول زندگی خود در جنایات ژینوسایدفرهنگی علیه زبان و فرهنگ و میراث کوردی در کاروان هنری خود ، در غارت کردن حس و عشق و داستان و شعر و آواز و فولکلور و رویاهای ما کوردها شرکت داشته است تا آن‌ها را تحریف کرده و آنها را به میراث اصیل ترکی تبدیل کند.

 دعوت از این مزدور که کارشناس دزدی و جنایت علیه فرهنگ کورد، دهل زن و خنیاگر آدمکش‌هاست در عفرین، بزرگترین جنایت علیه ارزش‌های مشترک ملی ما و احساسات قربانیان ماست، بیگمان آن‌که با سفر او مسرور شده حجب و حیایش را دربرابر اشک‌های زنان و کودکان آفرینی از دست داده است، در برابر تمامی دختران کوردی که با ربودن، قتل و تجاوز مواجه شده‌اند، در برابر هر درخت زیتون قطع شده، بی‌آبرو شده است. توهین به قربانیان کوردی است که به دلیل تجاوزات مستمر ترکیه و حمایت آشکار از اشغال‌گر و تبهکاران وابسته به او در عفرین و دیگر شهرها، است.

 وقتی ما این اقدام را که مغایر با تمام ارزش‌ها کوردی است، محکوم می‌کنیم و به سکوت نهادهای فرهنگی و مدنی، نهادهای مدنی و روشنفکران باشور اعتراض می‌کنیم، زیرا بی‌تفاوتی و سکوت اکثر آن‌ها باعث نگرانی عمیقی برای ما شده است.

ارزش ما برای هویت ملی کوردی این وظیفه را بر ما تحمیل می‌کند که محکم در برابر کسانی که به عزت و صمیمیت ملی ما حمله می‌کنند و به ارزش های ملی مشترک ما توهین می‌کنند بایستیم، سازش و بی‌اعتنایی دربرابر این رفتارها آسیب بزرگی به فرهنگ و ملییت مشترک و سرنوشتمان می‌رساند.

هر فرد روشنفکر و باوجدانی که از این مواضع غفلت کند و به این انحرافات وحشتناک پشت کند، بزرگترین خیانت را در حق فرهنگ ملی انجام می‌دهد و هیچ بهانه‌ای برای کار روشن‌فکرانه‌ای باقی نمی‌گذارد که البته روشن‌فکری قبل از هرچیزی موضع و تصور اوست در برابر سرنوشت انسان است”.