اعتصاب غذا برای آزادی عبدالله اوجالان در حسکه و طبقا

در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌های دولت ترکیه با خواست آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد، اعتصاب غذا در شهر‌های حسکه و طبقا نیز آغاز شد.

اعضای حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د)، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) و کنگره اسلام دموکراتیک در اعتصاب غذا در شهر حسکه شرکت کردند.

اعتصاب غذا دو روز ادامه خواهد داشت. در ابتدای این اعتصاب، عمار شاملان، عضو ابتکار مردمی و ریما محمود، عضو هماهنگی کنگره استار، بیانیه مطبوعاتی را قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است که مردم منطقه از مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت می‌کنند و مردم مقاومت در برابر سیاست‌های انزوا را افزایش خواهند داد.

در این بیانیه تاکید شده است که فعالان اعتصاب غذا به مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان ادامه خواهند داد.

پس از این بیانیه مستندی از مقاومت زندانیان سیاسی در زندان پخش شد.

اعتصاب غذا با هماهنگی ابتکار مردمی در کانتون جزیر، پیش از این به همین منظور در شهرهای دِریک، گرکه لگه، تربِسپیه، تل‌حمیس، شهر قامشلو و عاموده برگزار شده بود.

طبقا

ابتکار مردمی برای آزادی عبدالله اوجالان و مادران صلح با شعار "با روحیه مقاومت خلق‌های آزاد انزوا را شکسته و آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان را تضمین می‌کنیم" در شهر طبقا اعتصاب غذا کردند.

در اولین روز اعتصاب غذا، نمایندگان اداره مدنی، دفاتر و کمیته‌های کانتون طبقا، مردم شهر و اعضای جنبش‌های جوانان و زنان شرکت کردند.

یاسر الکردی و شَزه الحسین، از اعضای ابتکار سوریه در اینجا سخنرانی کردند و گفتند که تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد. شزه الحسین گفت: «رهبری اعلام کرد که انقلابی که زنان در آن شرکت نکنند، شکست خواهد خورد. به همین دلیل است که بر اساس اندیشه و فلسفه رهبری مبارزه خواهیم کرد.»

این اعتصاب که در آن فیلمی در رابطه با مقاومت زندانیان در زندان‌ها پخش شد، فردا نیز ادامه خواهد داشت.