اعتصاب غذا در کانتون فرات آغاز شد

اعتصاب غذا در کانتون فرات با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی برای مسئله کورد» آغاز شد.

اعتصاب غذا برای حمایت از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» انجام شد. در بسیاری از مراکز شمال و شرق سوریه مردم با فعالیت‌های مختلف در این حرکت شرکت می‌کنند.

در همین راستا مردم در کانتون فرات دست به اعتصاب غذا زدند. صدها تن از ساکنان کانتون فرات به اعتصاب غذایى که مجمع خانواده شهدا در میدان شهید عگید آغاز کرده بود پیوستند.

در کنار اهالی منطقه، اعضای اداره مدنی دموکراتیک کانتون فرات، احزاب، جنبش‌های زنان و اعضای مجمع خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

 در این مراسم، انور مسلم، رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) کانتون فرات سخنرانی کرد و حملات دولت اشغالگر ترکیه را محکوم نمود. مسلم گفت که هدف دولت ترکیه از بین بردن کوردها و پروژه دموکراتیک از طریق حملات است.

خوناو خلیل یکی از اعضای اداره کنگره استار سخنرانی کرد و گفت که مقاومت در برابر حملات ضروری است و مردم منطقه با اراده خود همه توطئه‌ها را شکست خواهند داد و به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست خواهند یافت.

مزگین خلیل، جانشین رئیس مشترک کانتون فرات، با بیان اینکه دولت ترکیه در مقابل چشمان جهانیان در حال ارتکاب جنایات جنگی علیه منطقه است، خواستار افزایش مبارزات و پیروی از راه شهدا در برابر این حملات شد.

مصطفی ایتو، رئیس مشترک شورای کانتون فرات نیز این حمله را محکوم کرد و گفت که هدف از این حمله تخریب روحیه مبارز مردم منطقه و فعالان اعتصاب غذا است.

انتظار می‌رود اعتصاب غذا تا فردا ادامه داشته باشد.