اعتصاب غذا در قامیشلو به پایان رسید

اعتصاب غذا در قامشلو با پیام تشدید و گسترش مبارزه تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پایان یافت.

ابتکار عمل خلق برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و برای حمایت از مقاومت در زندان‌های دولت ترکیه در باکور کوردستان و ترکیه با شعار «به مقاومت زندان‌ها درود می‌فرستیم و با روحیه و ارزش‌ شهدا رهبر خود را آزاد خواهیم کرد»، در مقابل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خیمه‌ای در محله‌ی سیاحی قامشلو برپا شد.

در این خیمه‌، سمیره محمد عضو ابتکار عمل خلق به مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مقاومت فعالین شرکت کرده در اعتصاب غذا درود فرستاد و گفت:‌ «به برکت اندیشه و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان، حقیقت و جوهر خلق‌ها ظاهر شده است. از این رو تمامی جوامع علیه فاشیسم ترکیه می‌ایستند که ضد امید و اهداف خلق‌هاست، همچنین خواهان آزادی جسمانی رهبر آپو هستند.»

سمیره محمد اعلام کرد: «سیاست انزوا و نسل‌کشی ما را از رهبری جدا نخواهد کرد و مبارزات ما را از بین نخواهد برد.»

عبدی عته‌، عضو مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) گفت: «فکر رهبری امروزه به امید خلق‌های جهان تبدیل شده است که تحت ستم رژیم‌های هژمون‌گرا هستند. از این رو تمام خلق‌های کوردستان و آفریقا و آمریکای جنوبی و اروپا خواستار آزادی وی هستند.»

عته تاکید نمود، با گذشت زمان برای جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان محبوس در زندان‌های ترکیه مصرتر‌ می‌شویم.

این فعالیت با قرائت بیانیه‌ای توسط سلیمان احمد عضو ابتکار عمل برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان، به پایان رسید.

در بیانیه ذکر شده است، حملات نسل‌کشی و تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خلق را از مبارزه دور نخواهد کرد، زیرا فقط نماینده‌ی یک خلق نیست، بلکه نماینده‌ی تمامی خلق‌ها و مسئله‌ها را برعهده دارد و برای عدالت مبارزه می‌کند.

از سازمان‌های حقوق بشری و سازمان منع شکنجه (سی‌پی‌تی) خواسته شد، درباره‌ی‌ آزادی جسمانی عبدالله اوجالان به وظایف خود عمل نمایند.

فعالیت اعتصاب غذا از فردا به مدت ۲ روز در عاموده‌ ادامه خواهد داشت.