آوارگان عفرینی: عفرین با مبارزه آزاد خواهد شد

اهالی عفرین که اکنون آواره شهبا هستند، اعلام کردند که همیشه برای آزادی عفرین ایستاده و مبارزه خواهند کرد.

به مناسبت ششمین سالگرد اشغال عفرین در ۱۸ مارس ۲۰۱۸، اهالی عفرین که آواره شهبا هستند، اعلام کردند که هر چقدر هم که سختی بر آنها تحمیل شود، همیشه تا بازگشت به سرزمین و خاک خود مبارزه خواهند کرد.

 «ما نمی‌توانیم بدون میهن زندگی کنیم»

 فاطمه سلیمان یکی از اعضای شورای اجرایی اداره خودمدیریتی کانتون عفرین و شهبا گفت: «عفرین محل امن و آرامش بود و همه مردم سوریه از هر جایی به منطقه کوچ می‌کردند. اما دولت اشغالگر ترکیه به عفرین آمده و می‌خواست عفرین را اشغال کند و مردم آن را تخلیه نماید و به همین دلیل حمله وحشیانه‌ای به این منطقه انجام داد. ما به عنوان مردم عفرین و زنان عفرین با هر ابزار و روشی در حال مقاومت هستیم و اکنون در شهبا با همه سختی‌های زندگی، مردم عفرین برای بازگشت به عفرین تا پایان مبارزه می‌کنند. مادران عفرین فرزندان خود را فدا کردند تا عفرین را نجات دهند. یعنی بدون فرزند می‌توانیم زندگی کنیم اما نمی‌توانیم بدون میهن زندگی کنیم.»

جانباز جنگی چکدار روژاوا نیز اعلام کرد که تا پایان در برابر اشغال عفرین مقاومت خواهند کرد و اعلام کرد که عفرین را از اشغال دولت ترکیه نجات خواهند داد. چکدار بر وعده آزادسازی عفرین تاکید کرد و گفت که آنها همیشه آماده هستند و آنچه را که به عنوان جانباز جنگی لازم است انجام خواهند داد.

 «ما تا آخر برای نجات عفرین خواهیم جنگید»

دایه زینب جمیل عبدو که از آوارگان اردوگاه سردم است، گفت: «ما نزدیک به ۶ سال است که در شهبا مهاجر هستیم و زیر چادرهای پلاستیکی زندگی می‌کنیم. اما همچنان مقاومت می‌کنیم. ما مخالف محاصره دولت دمشق هستیم. همچنین با اشغالگری ترکیه مبارزه می‌کنیم. ما تا آخر برای آزادسازی عفرین مقاومت و مبارزه کرده و می‌جنگیم.»