آواشین مستو: آزادی جسمانی رهبر آپو را با نیروی جوانی تضمین خواهیم کرد

آواشین مستو، رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان منطقه فرات، با بیان اینکه آزادی جسمانی عبدالله اوجالان را تضمین می‌کنند، از همه خواست تا از گام «آزادی عبدالله اوجالان» صیانت کنند.

در ۱۰ اکتبر، کمپین  «آزادی برای رهبر آپو و راه حل سیاسی برای مسئله کورد» در ۷۴ مرکز در سراسر جهان راه‌اندازی شد. جوانان منطقه فرات نیز در این گام شرکت کردند. 

آواشین مستو، رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان منطقه فرات در مورد مشارکت جوانان در این گام با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

آواشین مستو در ابتدای سخنان خود گفت: «رهبر آپو می‌گوید، ما با جوانی شروع کردیم و با جوانی پیروز خواهیم شد. این جمله نقطه قوتی برای ما است که رهبرمان را از نظر جسمانی آزاد کنیم. رهبر آپو نه تنها رهبر ملت کورد، بلکه رهبر هر ملت تحت استعمار و اقتدار است. رهبر ما برای هویت انسانی و ساختن یک جامعه اخلاقی و سیاسی مبارزه کرد و زندگی جدیدی را برای ما در برابر ظالمان بنا کرد. ما به عنوان جوانان منطقه فرات برای آزادی جسمانی رهبر آپو به این گام پیوستیم. در این راستا ما برای آزادی جسمانی رهبر آپو شروع به کار کرده‌ایم.»

آواشین مستو با بیان اینکه باید بیشتر از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صیانت کنیم، ادامه داد: «رهبر آپو برای ایجاد راه درست و نجات جامعه از چنگال نسل‌کشی مبارزه بی‌نظیری انجام داد. زنی که در تاریخ به بردگی گرفته شده است، به لطف رهبر آپو، حقیقت خود را دید. رهبر آپو یک سیستم و آلترناتیو برای زنان در برابر نظام حاکم، تمدن مردسالار و ذهنیت مردانه حاکم ایجاد کرد.»

آوشین مستو وظیفه اصلی زنان را صیانت از رهبر خود دانست و گفت: «هزاران زن و مردم به این واقعیت پیوسته و خود را از چنگال حکومت رها کرده و راه درست دموکراتیک، آزاد و کومونال را پذیرفته‌اند. رهبر آپو در انزوای شدید مبارزه بی‌نظیری برای ساختن جامعه‌ای اخلاقی و سیاسی انجام می‌دهد.»

آواشین مستو، رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان منطقه فرات، با اشاره به سخنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبنی بر اینکه «جوانان می‌توانند انقلاب را رهبری کنند» سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «نمونه آن انقلاب روژاوا است که با رهبری زنان و جوانان آغاز شد. دولت‌های سرمایه‌داری و حاکم همیشه می‌گفتند که زن نمی‌تواند در جامعه جایگاهی داشته باشد، اما زن کورد به لطف رهبر آپو، آن را برعکس کرد. تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر آپو تضمین می‌شود، ما به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»