‘آزادی رهبری امید و آزادی خلق است’

وکیل عمر بارکال اعلام کرد که تمامی خلق‌ها قدرت و امید و اراده‌ی خود را از افکار و فلسفه‌ی رهبر اوجالان دریافت کرده‌اند، بنابراین باید در برابر انزوای رهبر اوجالان موضعی قاطعانه اتخاذ گردد.

در رابطه با انزوای شدید بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مبارزه برای آزادی جسمانی وی، عمر بارکل عضو اتحادیه‌ی وکلای منبج با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گویی انجام داد.

عمر بارکل گفت، پس از سال ۲۰۱۳ بر مبنای اداره‌ی خودمدیریتی منطقه‌ی شمال و شرق سوریه و با توسعه‌ی پروژه‌ی ملت دمکراتیک بر اساس اندیشه و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان که برای حل مشکلات کنونی مبارزه می‌کند، منطقه از ستم خودسرانه‌ی دولت سوریه آزاد شد.»

عمر بارکال به انزوای شدید بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «رهبر عبدالله اوجالان تا امروز در زندان دولت ترکیه در شرایط سختی زندانی بوده است. دولت ترکیه به دلیل ترس و وحشت از انتشار و‌ ترویج اندیشه‌های آزاد وی، انزوا و تنبیه‌های انضباطی بر وی تحمیل می‌کند. خلق‌های فرودست در شمال و شرق سوریه توانستند خود را از تحت ستم بودن آزاد کنند و این نیز به لطف اندیشه و فلسفه‌ی رهبری است. خلق بر این باور هستند که اندیشه‌های رهبری تنها راه‌حل موجود برای تمامی مشکلات خاورمیانه است.»

بارکال به اهمیت انجام فعالیت‌ها برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «فعالیت‌ خلق‌ها برای رسیدن به این هدف و برآورده شدن آزادی جسمانی رهبری ادامه خواهد داشت.»

عمر بارکل از خلق‌های خاورمیانه و شمال و شرق سوریه درخواست کرد و گفت: «باید قیام کنند و در برابر تمامی سفارت‌خانه‌های بین‌المللی و به ویژه سفارت‌خانه‌ی ترکیه موضع قوی نشان دهند. همچنین باید به جمع‌آوری امضا برای آزادی رهبر اوجالان ادامه دهند.»