بە منظور تحقق آزادی فیزیکی رهبر آپو لازم است مبارزە شدت گیرد

شهروندان شمال و شرق سوریه و حلب اظهار داشتند که دولت‌های منطقە درک کرده‌اند که آزادی جوامع در گرو اندیشه‌ها و فلسفه رهبر اوجالان است ...

شهروندان شمال و شرق سوریه و حلب اظهار داشتند که دولت‌های منطقە درک کرده‌اند که آزادی جوامع در گرو اندیشه‌ها و فلسفه رهبر اوجالان است، بنابراین در راستای مقابلە با این روند فکری در توطئه بین‌المللی شرکت کردند. شهروندان از مردم خواستند تا برای آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان مبارزه کنند.

توطئه بین المللی علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان وارد بیست و پنجمین سال خود شدە است. خلق کورد و دوستانشان بعد از گذشت بیست و پنج سال از توطئە بین المللی خواهان آزادی جسمانی او هستند.

قامیشلی

در این رابطە شخصیت های میهن دوست روستای گره بری از توابع گیرکی لجی  از توابع کانتون قامشلو اعلام نمودند که خلق با رهبری عبدالله اوجالان نشان داده اند که آزادی خلق و حل منازعات منطقە با آزادی رهبر عبدالله اوجالان در ارتباط است.

در این راستا مادر شهید عبدالله حسن خدیجه بشیر ابراهیم اعلام شد: رهبر عبدالله اوجالان برای پیشبرد جوامع مبارزه می کند و خواستار آزادی، دموکراسی و عدالت برای همه مردم است. او آزادی جوامع را در آزادی زنان می بیند.

اوجالان بە دلیل افکار راهایی بخش خود ربودە شد

خدیجه در  ادامه فزود: دولت های منطقە و ترکیه به دلیل ایده رهایی بخش وی او را ربودند  تا جرقه مقاومت و انقلاب را در جوامع خاموش کنند. خدیجه کە از طریق فرزند شهیدش عبدالله حسن مصطفی با نهضت آزادی کردستان آشنا شدە است و از طرف دیگر پسرش نیز از طریق دوستان دانشگاهی خود با حرکت آزادیخواهی خلق کورد آشنا شدە است،  به آن می پیوندد. سپس در سال ١٩٨١ به شهادت رسید. خدیجه در سال ١٩٩١ در آکادمی شهید کورکماز در لبنان با رهبر عبدالله اوجالان دیدار می کند. خدیجه خواستار افزایش مبارزات و سازماندهی فعالیت ها برای تحقق آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان شد.

انقلاب با افکار رهبر اوجالان بە پیروزی می رسد

پدر شهید بوتان سیامند، سیامند حسین محمد کە در سال ١٩٩١ در  لبنان  رهبر عبدالله اوجالان را ملاقات کردە است می‌گوید: چون فهمیدند جامعه و انقلاب با اندیشه و فلسفه او پیروز خواهد شد، دولت‌های محلی نیز به این توطئه پیوستند. برای شکست این توطئه، اتحاد عناصر و مولفەهای اجتماعی بسیار مهم است. زیرا دولت ترک هنوز هم تلاش می کند از طریق حملات علیه خواست مردم و خلقهای منطقە  بە نحو دیگری توطئە را ادامە دهد.

ایده رهبری یک امید جدید بود

محمد در پایان گفت: اندیشه های رهبر عبدالله اوجالان شخصیت ما را تغییر داد، امید تازه ای به ما داد تا بتوانیم از طریق عمل بە آنها به آزادی و عدالت برسیم. بر این اساس قول می دهیم که تا تحقق آزادی جسمانی و شکست همه توطئه ها  و توطئەگران به مبارزه ادامه دهیم.

ساکنان محله های شیخ مقصود و و اشرفیه حلب نیز از سازمان های بین المللی و حقوق بشری خواستند تا سریعا وارد عمل شده و دولت اشغالگر ترک را تحت فشار قرار دهند تا اجازە دیدار وکلا و خانوادە را با رهبر عبدالله اوجالان فراهم کند.

شهروندی به نام خلیل هفتارو نیز گفت: ما نگران رهبر خود هستیم. در ترکیه ویرانیهای بزرگی رخ داده است. به خاطر زلزله همه چیز ویران شده است. این حق ماست که از وضعیت وی اطلاع داشتە باشیم.

شهروندی به نام زینب سلمان نیز گفت: دولت اشغالگر ترکیه باید به وکلا این فرصت را بدهد تا رهبر عبدالله اوجالان را ببینند. تا از وضعیت وی اطلاع پیدا کنیم. او باید فورا آزاد شود. ظلم بس است.

نماینده مجلس خانواده شهدا، دلال محمد نیز از تشکل های قانونی خواست تا هر چه سریعتر برای آزادی رهبر آپو تلاشهای خود را گسترش دهند. تا وی بتواند  به آزادی جسمانی وی دست یابند.

شهروند دیگری با نام سلیمان علی محمد که پس از زلزله روی دادە در مناطق شمال-شرق سوریە در چادری زندگی می کند کە در قبرستان شهدای محله‌های شیخ مقصود و اشرفیه برپا شده است می‌گوید: دولت اشغالگر ترکیه حتی پس از زلزله  نیز دست از سیاست‌های وحشیانه خود برنداشت. ما به رهبر عبدالله اوجالان اعتقاد داریم و بە وی پایبند هستیم. محمد با ابراز امیدواری به تحقق آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان گفت: رهبر ما با وجود همه زخم ها تنها ناجی ماست.