“با آزادی رهبر آپو، به اشغال‌گری پایان می‌دهیم‌”

خلق منطقه‌ی فرات به این اشاره کردند: دیگر برای شکستن سیستم امرالی به هیچ مرزی پایبند نخواهیم بود، اعلام می‌کنیم، با آزادی رهبر آپو، به اشغال‌گری پایان می‌دهیم‌.

نزدیک ۳ سال است هیچ اطلاعی درباره‌ی‌ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دست نیست، این انزوا ترس و دلهره در رابطه با سلامتی و امنیت رهبر اوجالان نزد خلق ایجاد کرده است، در این رابطه تعدادی از شهروندان فرات در شمال و شرق سوریه با آژانس خبرگزاری فرات (ANF) گفتگو کردند.

“رهبر آپو جان و ضربان قلب ماست”

ابتدا عدله‌ بکر گفت، انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تمامی خلق‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، گفت: “هیچ اطلاعی درباره‌ی سلامتی و وضعیت رهبر نداریم، بر رهبر اوجالان انزوا تحمیل شده است، باید همگان این را بدانند، دل و جان ما رهبر اوجالان است، بنابراین به عنوان خلق‌های شمال و شرق سوریه، سکوت نخواهیم کرد و تا بدست آمدن آزادی جسمانی رهبر اوجالان مبارزە خواهیم کرد”.

“سیستم سرکوب امرالی را از بین خواهیم برد و رهبرمان را آزاد خواهیم کرد”

عدله بکر به این اشاره کردند، دیگر برای شکستن سیستم امرالی به هیچ مرزی پایبند نخواهیم بود، گفت: “تا زمانی که انزوا بر رهبر در چارچوب دیوار امرالی وجود داشته باشد، ما خلق‌های شمال و شرق سوریه نیز درون چهاردیوار در انزوا خواهیم بود. خلق کورد خود را ثابت کردند، مقاومت رهبر اوجالان زندگی خلق کورد را روشن کرد، ما نیز مبارزه و آزادی رهبر اوجالان را فراهم خواهیم کرد، ما این روحیه‌ی‌ مبارز، اشغالگر و همکارانش را شکست خواهیم داد”.

“رهبر اوجالان عشق و صلح را در میان تمامی خلق‌ها منتشر کرد”

عضو کنگره استار، لوجین سلیم، اشاره کرد که به مدت ۶ ماه دیگر انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به بهانه‌ی تنبیه انظباتی، تمدید شده است، گفت: “اندیشه و فلسفه‌ی رهبر اوجالان در مغز ما حک شده است، ما نیز چشم خود را با اندیشه‌ی وی روشن می‌کنیم. ۲۰ سال است که رهبرمان علیه اشغال‌گر مقاومت می‌کند، با فضل این مقاومت و مبارزه‌ی مثال زدنی، زنان نیز علیه اشغال‌گر مبارزه می‌کنند، رهبر اوجالان عشق را بین تمامی جوامع کنار کرده است و روحیه‌ی آزادی را در تمامی زنان کاشت”.

“کسی قادر نیست ‌ارتباط رهبر با خلق را قطع کند”

به عنوان عضو نیروهای حفاظت جامعه، ندیم داشو‌، اشاره کرد، اگر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان وجود نداشت، تمامی حقوقشان پایمال می‌شد، اشاره کرد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای آن‌ها همه چیز است، گفت: “کسی قادر نیست ‌ارتباط رهبر با خلق را از طریق انزوا قطع کند، زیرا بی رهبر زندگی ممکن نیست، اشغال‌گر و حاکمان همیشه از اندیشه‌ی رهبر اوجلان واهمه‌ دارند، جایگاه رهبر اوجالان در مغز جامعه است، به همین سبب از همگان می‌خواهیم علیه اشغال‌گر قیام کنند، همان‌گونه که ترکیه‌ی اشغال‌گر برای سرکوب و از بین بردن جامعه به هر راهی متوسل می‌شود، ما نیز تا به دست آمدن آزادی جسمانی رهبر اوجالان به مبارزه ادامه می‌دهیم”.