بافل طالبانی: برای رسیدن به وحدت ملی تلاش می‌کنیم

رئیس اتحادیه‌ی میهنی کوردستان(ی.ن.ک)، بافل طالبانی، پیامی کتبی را برای کنفرانس بین‌المللی در رابطه با معاهده لوزان فرستاد، بر ضرورت وحدت دیدگاه‌ و گفتمان‌ سیاسی، نگاه به مسئله کورد و تحقق اتحاد ملی، تاکید کرد.

رییس ی.ن.ک، بافل طالبانی، پیامی مکتوب را برای کنفرانس بین‌المللی “ “لوزان: اصلاح و مسائل صلح و امنیت منطقه‌ای”، تحت نظر مرکز تحقیقات استراتژیک روژآوا (NRLS)، که در حسکه برگزار می‌شود، ارسال کرد.

پیام بافل طالبانی توسط عضو (NRLS)، بریتان مصطفی، قرائت شد. در ابتدا وی از شرکت در این کنفرانس ابراز خرسندی کرد.

در پیام وی ذکر شده است: “از تلاش‌ها برای برجسته کردن این معاهده که علیه کوردهاست، قدردانی می‌کنم و به برگزار کنندگان و شرکت کنندگان کنفرانس تبریک می‌گویم.

کوردها نزدیک به صد سال است که با نسل‌کشی مواجه می‌شوند، این معاهده برعلیه خلق کورد، جغرافیا و فرهنگش شکل گرفت. کوردها همیشه برای احقاق حقوق خود جنگیده‌اند، اما متاسفانه همیشه قربانی منافع دولت‌های جهانی شده‌اند، اما مقاومت این خلق، علیرغم تقسیم‌بندی‌ها، توانست موجودیت و جغرافیای خود را حفظ کند.

دشمنان دائما درصدد اشغال‌ کوردستان هستند و تاریخ خلق آن را از بین ببرند، اما دشمن بداند که خلق کورد مانند کوهستان‌های کوردستان سربلند خواهند ماند و تسلیم نخواهند شد، لازم است تمامی نیروهای جهانی این را بدانند، ما خواهان جنگ نبوده‌ایم و ضد تمامی جنگ‌ها نیز هستیم.

همیشه خواهان زندگی آزادانه و شرافتمندانه در جغرافیای خود بوده‌ایم، بنابراین ما در اتحادیه‌ی میهنی کوردستان برای رسیدن به اتحاد ملی ادامه خواهیم داد که خواسته‌ی مام جلال طالبانی بوده است، برای خلق کورد بر این تاکید می‌ورزیم، این مرحله، مرحله‌ی اتحاد است”.

همچنین بافل طالبانی خواستار وحدت دیدگاه‌های سیاسی به خاطر مسئله‌ی مشروع کوردها شد.