باران نصیبین در حمله قامشلو به شهادت رسید

ی.‌پ.‌گ اعلام کرد باران نصیبین که در مبارزه با داعش از کوبانی تا منبج، از رقه تا دیرالزور شرکت فعال داشت، در نتیجه حمله ارتش ترکیه به قامشلو به شهادت رسید.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در خصوص حمله ارتش اشغالگر ترکیه به یک دستگاه خودرو در قامشلو توسط هواپیمای بدون سرنشین و مسلح بیانیه‌ای صادر کرد. یگان‌های مدافع خلق با بیان اینکه محمد ساری (باران ‌نصیبین) در داخل خودرویی که مورد حمله قرار گرفت بود، اظهار داشت: در این حمله باران نصیبین میهن‌دوست و زحمتکش به شهادت رسید.

در بیانیه ی.پ.گ اظهارات زیر بیان شده است:

ساعت ۰۱:۴۵ روز ۱۴ آوریل، یک هواپیمای بدون سرنشین و مسلح متعلق به دولت اشغالگر ترکیه یک خودرو را در جاده هیزام (کمربندی) قامشلو در نزدیکی دروازه نصیبین بمباران کرد. بر اثر این حمله رفیق ما باران نصیبین به شهادت رسید.

رفیق ما باران در خانواده‌ای میهن‌دوست در شهرستان نصیبین از توابع شهر مردین متولد شد. شهرستان نصیبين كه در تاريخ مبارزات آزادی ما به شهرستان مقاومت شهرت دارد، هميشه محل مقاومت بوده است و خلق ما نيز از اين فرهنگ مقاومت برخوردارند. در آغاز انقلاب روژاوا و در سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین روزگاری که با آن روبرو بودیم، خلق میهن‌دوستمان از چهار بخش کوردستان با روحیه و بسیج ملی به روژاوا روی آورد، خلق نصیبین نیز برای حفاظت از روژاوا و ارزش‌های آن به روژاوا روی آوردند. رفیق ما باران از دلاورانی است که در مقاومت کوبانی به فراخوان بسیج پاسخ داد.

در مبارزات از کوبانی گرفته تا دیرالزور شرکت نمود

رزمندگان خلق ما، میهن‌دوستان این سرزمین، با جان خود در برابر حملات داعش که هیچ دولتی جرات ایستادگی در برابر آنرا نداشت، ایستادند. رفیق باران در مبارزه ما با داعش از کوبانی تا منبج، از رقه تا دیرالزور شرکت فعال داشت. وی در آزادسازی شهرهای تحت اشغال داعش کار باورنکردنی انجام داده است. رفیق باران در نهاد آسایش (امنیت)، ق.س.د (نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک) و ی.پ.گ فعالیت نمود. تا جایی که می‌توانست به وظایف و مسئولیت‌هایش عمل می‌کرد و در انجام امور تلاش زیادی به خرج می‌داد. در روند انجام وظیفه‌اش احساسات میهن‌دوستانه خود را توسعه داد و همیشه در حین انجام کار و فعالیت بود. حضور وی در جنگ و زندگی یک رزمنده فداکار بود. وی در نهایت با هوش و دانش خود وارد عرصه تولید تجهیزات نظامی شد و ارزش‌آفرینی کرد.

آنها ده‌ها هزار شهید ما هستند که داعش را در روی زمین شکست دادند و با روحیه باران-ها مبارزه کردند. ما پیرو جاویدان خود خواهیم بود و پرچم آزادی‌شان را به اهتزاز در خواهیم آورد و آنرا به پیروزی خواهیم رساند. این ضایعه را به خانواده عزیز شهیدمان، خلق شهر مردین و همه خلق میهن‌دوستمان تسلیت می‌گوییم.

هویت این شهید به شرح زیر است:

نام کد: باران نصیبین

نام و نام خانوادگی: محمد ساری

نام مادر: شریفه

نام پدر: محمد امین

محل و تاریخ شهادت: قامشلو / ۱۴ نیسان ۲۰۲۳