تصویر

باید سازمان‌دهی خود را در برابر غارت طبیعت کوردستان تقویت کنیم

فواز احمد از سیاست دولت اشغالگر ترکیه در سوزاندن طبیعت کوردستان ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «مردم کورد باید به قدرت خود اطمینان داشته باشند و حمایت خود را تقویت کنند.»

فواز احمد، رئیس مشترک شورای شهرداری‌های کانتون فرات، در رابطه با آتش‌سوزی که در ۲۰ ژوئن در روستاهای بین منطقه شمرخ مردین و منطقه چنار آمد رخ داد و در نتیجه آن ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران دام از بین رفت، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. احمد با ابراز نارضایتی از سیاست اعمال شده علیه جغرافیای کوردستان گفت: «در صورت لزوم با گروه‌های آتش‌نشانی خود از مردم خود در باکور کوردستان حمایت خواهیم کرد.»

هزاران روستای کوردها در تاریخ سوزانده شدند

احمد از عدم اقدام و مداخله دولت اشغالگر ترکیه به صورت آگاهانه در آتش سوزی باکور کوردستان خبر داد و گفت: «آن آتش آگاهانه روشن شده است. باید در چنین شرایط اضطراری دولت مداخله می‌کرد، اما بدیهی است که تلاش می‌کند سیاست خود را در آتش زدن روستاهای کوردها که در تاریخ اتفاق افتاده تکرار کند. در تاریخ هزاران روستا توسط دولت اشغالگر ترکیه سوزانده شد تا خاک کوردستان را خالی کند. هدف نابودی جامعه کورد با نابودی طبیعت است. همین سیاست اکنون تکرار می‌شود و ادامه آن نسل‌کشی است.»

احمد با بیان اینکه دولت ترکیه همزمان مزارع مردم را در شمال و شرق سوریه نیز آتش زد، گفت: «صدها هکتار گندم، ذرت و غلات در آتش سوخت. دولت ترکیه زمین‌های عمومی را نیز هدف قرار می‌دهد. دولت ترکیه در طول تاریخ خود همین سیاست را اجرا کرده است. مردم ما نباید در مقابل این امر به دولت ترکیه تکیه کنند، دولت ترکیه آگاهانه این کار را انجام می‌دهد.»

ما از یکدیگر حمایت خواهیم کرد

احمد با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه با غصب اراده مردم و سوزاندن خاک کوردستان می‌خواهد ملت کورد را از بین ببرد، ادامه داد: «در نتیجه آتش‌سوزی در روستاهای منطقه شمرخ و منطقه چنار آمد هزاران دام سوخته و زخمی شدند. درختان و محصولاتی که مردم با تلاش فراوان کاشته بودند همگی در آتش سوختند. خسارت بزرگی به مردم وارد شد. بر اثر این آتش سوزی ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند. هدف از این سیاست تخلیه روستاهای کوردها و تخلیه مردم است، همانطور که در تاریخ انجام شده است. دولت اشغالگر ترکیه شهرداری‌های کوردستان را تصرف می‌کند. می‌خواهد خلق کورد را از هر طرف آزار دهد. اما باید دانست که موضع مردم ما روشن است. ما به عنوان مردم کورد هر اتفاقی بیفتد از یکدیگر حمایت خواهیم کرد. مانع و سد موجود، مرز بین ماست. اگر اجازه بدهند همه تیم‌های آتش‌نشانی کانتون فرات را بسیج کرده و از مردم خود حمایت می‌کنیم.»