بدران حمو: منطقەی جندرس به حلبجە دوم تبدیل شده است

بدران حمو عضو هیات فعالین آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه گفت: دولت ترکیه بەخاطر اینکه تبهکاریها و جنایاتش آشکار نشود، اجازە نمیدهد همکاریها به منطقەی جندرس برسد.

بدران حمو عضو هیات فعالین آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، در آغاز صحبت هایش به خانوادەی جانباختگان زلزلەی اخیر تسلیت گفت و برای مجروحان سلامت و بهبود آرزو کرد.

حمو به این نکته اشاره کرد که یکی از مناطقی که در اثر زلزله در عفرین بیشترین آسیب را دیده است، منطقەی جندرس است و افزود: "منطقەی جندرس با تاریخ کهن اش شناخته می شود، اما اکنون جندرس با هزاران مجروح، قربانی و اجساد زیر آوار زلزله شناخته می شود. تاکنون هیچ سازمان بین المللی به یاری جندرس نیامده است و اکنون می توانیم بگوییم منطقەی جندرس به حلبچەی دوم مبدل شده است! آنچه اردوغان انجام می دهد کمتر از جنایات صدام حسین نیست!

بدران حمو در ادامەی صحبتهایش اظهار داشت که سکوت قدرتهای بین المللی و کمک نکردن بە جندرس دلیل دارد و اضافه کرد: جای شرم و مایە تأسف است که قدرتهای بین المللی به یاری جندرس نیامدەاند. دولت ترکیه هم اجازه نمی دهد کمکهای ارسالی به جندرس ارسال شوند و دلیلش نیز این است که دولت ترکیه درصدد است جنایات و اعمالش در این منطقه پنهان بماند و در رسانە ها و در میان افکار عمومی درز پیدا نکند. زیرا وقتی سازمانهای بین المللی به جندرس بروند، جنایات دولت ترکیه کاملاً رو می شود. دولت ترکیه می خواهد بافت جمعیتی جندرس را تغییر دهد.

بدران حمو عضو هئیت فعالین آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، در پایان سخنانش از عربهایی که پیشتر آنجا بودەاند یا آنهایی که پس از اشغال عفرین به آن منطقه رفتەاند خواست که تحت تاثیر بازیها و توطئەهای دولت ترکیه قرار نگیرند و گفت: دولت ترکیه خواهان ایجاد دشمنی و آشوب میان کورد و عرب است. از دیرباز کوردها و اعراب باهم زیستەاند و لذا نباید حالا دشمنی و جنگ میان کورد و عرب بوجود بیاید.