به دلیل تحریم توسط حکومت دمشق، منطقه با یک فاجعه انسانی روبرو است.

هیئت اقتصادی و کشاورزی کانتون های عفرین و شهبا اعلام کرد که این منطقه به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط دولت دمشق با یک فاجعه انسانی روبرو است.

کمیته اقتصادی و کشاورزی کانتون عفرین و شهبا امروز در مقابل مقر خود در شهرک فافین در کانتون شهبا بیانیه‌ای قرائت کرد، تأکید کرد، منطقه به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط دولت دمشق با یک فاجعه انسانی روبرو است، از طرفین خواست تا تحریم را بردارند و مازوت و آرد بفرستند.

 این بیانیه توسط اعضای کمیته فرهاد دادا به زبان کوردی و یاسمین شیخو به زبان عربی با حضور اعضای کمیته قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

 “ما در کمیته اقتصادی و کشاورزی کانتون عفرین و شهبا از همه‌ی‌ طرف‌های حقوقی می‌خواهیم که محاصره تحمیل شده توسط دولت سوریه بر این کانتون را لغو کنند و مواد اولیه به ویژه سوخت و آرد را ارسال کنند، در حالی که نیاز آرد روزانه ۳۹ تن است، اگر راه حلی ارائه نشود، با یک فاجعه انسانی روبرو می‌شویم.

کمبود سوخت، باعث مختل شدن تجهیزات و خدمات به ویژه در فصل برداشت که نیاز شدید به آبیاری وجود دارد، می‌شود. این اختلال بر محصولات کشاورزی تأثیر منفی خواهد داشت. از این رو ما با فاجعه‌ روبرو خواهیم شد، به ویژه در خصوص گندم که تنها منبع تامین نان خلق است؛ از همه‌ی‌ سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که دولت دمشق را برای رفع این محاصره ناعادلانه علیه خلق کانتون تحت فشار قرار دهند”.