«به کمک ق‌س‌د پیروز می‌شویم»

ساکنان اقلیم فرات اعلام کردند که با روحیه‌ی جنگِ خلقِ انقلابی و اتحاد خلق‌ها با هر نوع اشغالگری روبه‌رو می‌شوند.

ساکنان اقلیم فرات درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق روژآوا با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

امل مصطفی عضو کارگروه اداری شورای زنان شهرک قادریه اظهار داشت که اخیرا حملات ترکیه افزایش یافته است و افزود: هدف از این حملات سلب امنیت منطقه و نابودی مدل خلق دموکراتیک است. زیرا تمام دولت‌های موجود از مدل حاکمیت خلق دموکراتیک بیمناکند. در اینجا هر خلق و جامعه‌ای آزادانه خود را اداره می‌کند و دولتهای موجود این مدل را یک خطر برای خود قلمداد می‌کنند و درصدد ساقط‌کردن آنند.

امل مصطفی اشاره کرد که دولت‌های ابرقدرت مانند روسیه و آمریکا فقط بر اساس منافع خودشان برخورد می‌کنند و گفت: آمریکا و روسیه به دلیل منافعشان در برابر حملات ترکیه سکوت کرده‌اند و ما هم با روحیه خلق دموکراتیک در مقابل دولت عثمانی نوین و با روحیه جنگ خلق انقلابی، علیه هر نوع اشغالگری ایستادگی می‌کنیم.

ابو حسین برادر شهید عیسی سکوت بین‌المللی در این زمینه را محکوم نمود و گفت: «دولتهای جهان باید در مقابل این حملات موضع داشته باشند. هدف دولت ترکیه ایجاد آشوب و درگیری مابین خلق‌های منطقه است تا آنان را متفرق و تضعیف کند. با رویکرد خلق دموکراتیک که از آن هراس دارند، با روحیه مقاومت همگانی در برابر آنان ایستادگی می‌کنیم.»

مصطفی مسلم برادر شهید عبدالرحیم نیز گفت: پس از آن که دولت ترکیه در قالب نیروهای تروریستی دیگری شکست خورد، این بار خودش مستقیما به زیرساخت‌های منطقه‌ی ما حمله کرد. وی افزود: تروریسم همان است که زنان، کودکان و زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار می‌دهد. دولت ترکیه می‌خواهد تنها یک خلق صاحب زبان و هؤیت و فرهنگ باشد. ولی ما با قدرت نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) پیروزی را محقق می‌کنیم.