به منظور تقویت امنیت دیرالزور، ق‌س‌د و بزرگان قبیله ایگدات جلسه‌ای برگزار کردند

در مقابل تلاش برای ایجاد اختلاف بین جوامع در منطقه دیرالزور و تقویت ثبات منطقه، مقامات سوریه دموکراتیک با بزرگان قبیله ایگدات و نمایندگان ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به گفتگو نشستند.

در پاسخ به تلاش‌ها برای ایجاد اختلاف و فتنه بین جوامع در منطقه دیرالزور در شمال و شرق سوریه و تقویت ثبات منطقه، مقامات نیروهای سوریه دموکراتیک با بزرگان قبیله ایگدات و نمایندگان ائتلاف بین‌المللی دیدار کردند.

گزارش شده است که شیوخ و بزرگان طوایف اظهار داشته‌اند که عشایر منطقه با پروژه خودمدیریتی در ارتباط هستند و در نیروهای سوریه دموکراتیک حضور دارند.

گفته شد که شرکت کنندگان اطلاع دادند که افرادی خارج از منطقه شمال و شرق سوریه ادعای نمایندگی طوایف را دارند، آنها می‌خواهند بین جوامعی که صدها سال است با هم زندگی می‌کنند اختلاف ایجاد کنند.

بر اساس اطلاعات، شیوخ و بزرگان قبایل بیان کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک نماینده همه اجزای منطقه است. آنها همچنین از ائتلاف بین‌المللی خواستند تا حمایت خود را از نیروهای سوریه دموکراتیک در برابر گروه‌های دولت دمشق و شبه‌نظامیان ایرانی که در تلاش برای ایجاد هرج و مرج هستند، افزایش دهد.