بکر علو: این بحران‌ها با آزادی جسمانی رهبر آپو حل خواهند شد

ریاست مشترک کانتون عفرین و شهبا، بکر علو اعلام کرد: «راه‌حل‌ بحران‌های جهانی با آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حل خواهند شد و مبارزه‌ی ما برای آزادی جسمانی رهبر آپو متوقف نخواهد شد.»

ریاست مشترک کانتون عفرین و شهبا، بکر علو در رابطه با کارزار بین‌المللی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گو کرد. علو اعلام کرد که با اندیشه و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، درگیری و بحران‌های جهان حل خواهد شد.

بکر علو ‌اعلام ‌کرد که جهان در بحرانی همه‌جانبه قرار دارد و در این‌باره گفت: «درگیری‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و غیره، جهان را در وضعیت خطرناک و عمیقی فرو برده است. دلیل بحران‌ها واضح هستند؛ هژمونی مدرنیته‌ی سرمایه‌داری‌ و دولت-ملت است، ما از جنگ جهانی اول و دوم نجات یافته‌ایم و اکنون در جنگ جهانی سوم قرار داریم، بحران‌های جهانی عمیق‌تر می‌شوند و هیچ راه‌حلی‌ وجود ندارد، جهان با خطر بزرگی روبرو است و امکان رخ دادن جنگ اتومی وجود دارد، اکنون جهان احساس کرده است که جهان ما با خطر مواجه است، به همین سبب دانشگاهیان، روشن‌فکران و کسانی که می‌گویند برای جامعه فعالیت می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند تا برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه کنند، زیرا وی می‌تواند این بحران‌ها را حل و فصل نماید، به همین سبب اخیرا جناح‌ها و روشن‌فکران و آزادی‌خواهان کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ را در سطح بین‌المللی آغاز کرده‌اند. زیرا این شخصیت‌ها فکر و فلسفه‌ی رهبر اوجالان و تعمیق آن را احساس کرده‌اند.»

بکر علو در ادامه گفت، آزادی جسمانی عبدالله اوجالان، آزادی کورد و تمامی جوامع است و به این اشاره کرد که لازم است فعالیت‌های بیش‌تری برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صورت بگیرد.

بکر علو، ریاست مشترک کانتون عفرین و شهبا در پایان سخنانش گفت: «اگر انسان به تاریخ بنگرد خواهد دید که فیلسوفان، اندیشه و فلسفه به جامعه بخشیده‌اند، اما می‌بینیم که حاکمان این اندیشه و فلسفه‌ها را براساس خودشان به کار گرفته‌اند. در رابطه با رهبر آپو نیز می‌خواهند حقیقت رهبر آپو را خدشه دار نمایند، اکنون ما در شهبا لازم است همراه با تمامی جوامع برای آزادی جسمانی رهبر آپو به مبارزه ببپردازیم، از هر فرصتی که وجود دارد برای آزادی خود و خلقمان به کار ببریم.»