برافروختن آتش نوروز

در شهر قامشلو و چلاخا آتش نوروز با شرکت صدها نفر روشن شد. رمزیه محمد عضو شورای هماهنگی کنگره استار اظهار داشت که آنها نوروز ۲۰۲۴ را سال خنثی کردن توطئه‌ها و به دست آوردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواهند کرد.

نوروز

در قامشلو و چلاخا آتش نوروز با شرکت صدها نفر روشن شد.

 آتش نوروز در پارک شهدای هلبجه در محله کورنیش قامشلو روشن شد. صدها نفر از ساکنان این محله در این جشن شرکت کردند. در این جشن پرچمهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برافراشته شد. ساکنان اطراف آتش رقصیدند و شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «سال نو مبارک» سر دادند.

رمزیه محمد عضو شورای هماهنگی کنگره استار در این جشن سخنرانی کرد. محمد نوروز را به همه مردم تبریک گفت و این پیام را داد: «از کاواها تا مظلوم دوغان ها، از زکیه ها تا امروز، آتش نوروز روشن‌تر می‌شود، با پروژه استقلال دموکراتیک، به‌عنوان یک خلق و جنبش در مقابل حملات مقاومت می‌کنیم. به یمن مقاومت رهبر آپو و همه نهادهای منطقه، حملات دولت ترکیه هر روز شکست می‌خورد. با روحیه مظلوم ها و زکیه ها، نوروز ۲۰۲۴ را سال شکست توطئه و تبدیل آن به سال آزادی جسمانی رهبر آپو قرار خواهیم داد.»

این جشن با شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «مقاومت زندگی است» به پایان رسید.

اهالی چلاخا نیز در مقابل کمون شهید همرین جشن نوروز را برگزار کردند. حسام حسین، عضو کمون، نوروز را به همه مردم آزادیخواه تبریک گفت. پس از برافروختن آتش توسط خانواده‌های شهدا، جشن با سرودخوانی و پایکوبی ادامه یافت.