برگزاری کارگاهی در قامشلو: مشارکت در کارزار باید فعال‌تر و قوی‌تر باشد

در کارگاهی که در قامشلو در خصوص کارزار راه‌اندازی شده برای آزادی رهبر خلق کورد در قامشلو برگزار شد، این پیام داده شد: «مردم ما باید فعال‌تر و قوی‌تر در این کارزار شرکت کنند.»

ابتکار آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه و آکادمی علوم اجتماعی عبدالله اوجالان کارگاهی با موضوع «انزوای عبدالله اوجالان و ممانعت از ایده‌های دموکراتیک و اجتماعی او» در دانشگاه روژاوا در قامشلو برگزار کردند.

در این کارگاه که با حضور فرهیختگان، دانشگاهی‌ها و معلمان مدارس برگزار شد، موضوعاتی از جمله زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کارهای کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد، حملات سلطه‌گران علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کنفدرالیسم دموکراتیک مطرح شد.

«رهبر آپو مانند نور در برابر تاریکی ظهور کرد»

این کارگاه با اولین جلسه درباره زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه یافت. فرزنده مونزور، سخنگوی کارزار آزادی رهبر عبدالله اوجالان در این جلسه طی سخنانی بر دوران ظهور رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکید کرد و گفت: «خیلی‌ها هستند که قبل از رهبری ظهور کرده بودند. البته ظهورشان هم بنا بر ضرورت بود. رهبرانی که جایگاه خود را در قلب مردم و در تاریخ حفظ کردند برای آینده‌ای بهتر مبارزه کردند. رهبر عبدالله اوجالان در زمانی ظهور کرد که مردم کورد نیازمند بودند. در حالی که کوردستان به سمت تاریکی می‌رفت، رهبر آپو به عنوان نوری در برابر این تاریکی ظهور کرد.»

مونزور همچنین به شهر رحا، محل تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، توجه کرد و گفت: «شهر رحا شهر پیامبران است، فرهنگ آن غنی است. مولفه‌های زیادی در روستای آمارا در این سرزمین‌هایی که انقلاب نوسنگی در آن رخ داد زندگی می‌کنند و این بر شخصیت رهبر آپو تأثیر گذاشت.»

نوها عمر، عضو کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در مورد کارهای کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» صحبت کرد.

کارزار گسترش یافت

نوها عمر خاطرنشان کرد که از زمان اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کارزارهای زیادی راه‌اندازی شده است، اما کارزار آزادی در ۹ اکتبر ۲۰۲۳ متفاوت بود و به بسیاری از کشورها گسترش یافت.

کنش‌هایی که در چارچوب کارزار در شمال و شرق سوریه انجام می‌شوند

نوها عمر با اشاره به مشارکت شمال و شرق سوریه در این کارزار، از ادامه کنش‌ها در منطقه خبر داد و درباره کنش‌ها گفت:

«مردم شمال و شرق سوریه، روشنفکران، سازمان‌های جوانان و زنان و همچنین شخصیت‌های شناخته شده در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ به این کارزار پیوستند. در بخشی از این کنش‌ها، خیمه‌هایی برپا شد، راهپیمایی‌ها، سمینارها و گروه‌های کتابخوانی رهبر عبدالله اوجالان برگزار شد. همچنین نمایشگاه‌هایی برای کتاب‌های رهبر عبدالله اوجالان افتتاح شد. در چارچوب این کنش‌ها، همایش‌های حقوقی و بهداشتی در شهرهای رقه و حسکه برگزار شد. حداقل ۳ میلیون امضا در کمپین امضایی که در ۹ فوریه ۲۰۲۴ در منطقه راه‌اندازی شد جمع آوری شد. امضاها در ۴ آوریل ۲۰۲۴ به شورای اتحادیه اروپا ارسال شد. ۱۳ نامه به سازمان حقوق بین‌الملل و سازمان‌های بهداشتی و ۸ نامه به کشورهای جهان ارسال شده است. بازدیدهایی از احزاب سیاسی در منطقه انجام شد. نامه‌هایی به ۲۲ کشور عربی ارسال شد. ۱۰۳۰ امضا از شمال و شرق سوریه و وکلای سوری جمع آوری شد.

در دانشگاه‌ها، پارادایم رهبری به عنوان یک ماده در نظر گرفته می‌شود. مشارکت در این کارها بسیار مهم است. مردم ما باید فعال‌تر و قوی‌تر در این کارزار شرکت کنند.»

دو جلسه بعدی به صورت غیرعلنی برگزار شد.