برگزاری مراسم تشییع برای ۴ شهید در حسکه

برای تشییع پیکر ۴ شهید در حسکه مراسمی برگزار شد.

برای مروان اوسو، عمر عابد و عمران الحسونی از اعضای نیروهای امنیت داخلی که در تاریخ ۲۶ سپتامبر امسال در حمله تبهکاران داعش در جاده حسکه - هول به شهادت رسیدند و برای مبارز نیروهای ق‌س‌د جانو (محمد شَمدین) که در ۲۵ سپتامبر در حین انجام وظیفه به شهادت رسید، مراسم تشییع برگزار شد.

در این مراسم که در آرامگاه شهید دژوار واقع در روستای داویه شهر حسکه برگزار شد، علاوه بر مبارزان نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د)، اعضای نیروهای امنیت داخلی، نهادهای مدنی، جنبش‌های زنان و جوانان، و شمار زیادی از مردم شرکت داشتند.

این مراسم با یک دقیقه به احترام شهدا و اجرای رژه نظامی از سوی نیروهای امنیت داخلی آغاز شد. سپس از طرف شورای خانواده‌های شهدای شهر حسکه، نماینده این شورا فاطمه العلی سخنرانی کرد و تسلیت خود را به خانواده و رفقای شهدا ابراز کرد.

فاطمه العلی گفت که شهدا ستون‌های سازندگی میهن هستند و با خون خود خاک وطن را سیراب می‌کنند. فاطمه اظهار داشت که نمی‌توانم شهدا را با کلمات توصیف کنم.

حسن قَرو از فرماندهان نیروهای امنیت داخلی با بیان اینکه اراده و عزم خود را از شهدا می‌گیرند، گفت: «وقتی یکی شهید می‌شود، هزاران نفر مسیر او را در پیش می‌گیرند.

حسن قَرو قول داد که از خط ‌مشی شهدا تا تحقق آرزوی شهدا که آزادی و دموکراسی است پیروی کنند.

پس از پایان سخنان، گواهی شهادت هر چهار شهید قرائت و به خانواده‌های‌شان تحویل داده شد. خانواده‌ها گفتند که به شهادت فرزندان‌شان افتخار می‌کنند و راه آنها را ادامه خواهند داد.

پیکرهای مروان اوسو، عمر عابد و محمد شَمدین در آرامگاه شهید دژوار به خاک سپرده شدند. پیکر شهید عمران الحسونی نیز در میان شعارهای «شهیدان نمی‌میرند» به سوی آرامگاه شهدای شهر شداده بدرقه شد.