برگزاری مراسمی دسته‌جمعی در منطقه فرات برای شهدا؛ جوان کوبانی و سیپان آوارش

در منطقه فرات، مبارز نیروهای سوریه دموکراتیک جوان کوبانی با مراسمی دسته جمعی تشییع و از شهید سیپان آوارش نیز یاد شد.

صدها تن از ساکنان منطقه فرات، خانواده‌های شهدا، اعضای سازمان‌های مدنی و نهادهای مرتبط با اداره خودمدیریتی برای تشییع پیکر شهید جوان کوبانی (عاکیف احمد) گرد هم آمدند و با مراسمی دسته‌جمعی وی را در آرامستان شهید دیجله به خاک سپردند. همچنین مراسم یادبودی برای گریلای نیروهای مدافع خلق سیپان آوارش (خیری حیدر) که در ۱۵ فوریه ۲۰۱۲  در گاره به شهادت رسید برگزار شد. در این مراسم شعار «شهدا نمی‌میرند » به صورت مستمر تکرار شد.

در این مراسم که با یک دقیقه ادای احترام به شهدای راه آزادی آغاز شد، روکن حامد، رئیس مشترک تَو-دَم شمال و شرق سوریه سخنرانی کرد و گفت: «ما جنبش شهدا هستیم. خلق کورد ۵۰ سال است که پیوسته می‌جنگد و از شهدای خود صیانت می‌کند. در طول تاریخ تا به امروز، همه ملت‌های پیروز به یمن شهدا آزاد شده‌اند. مردم ما هزاران قربانی داده‌اند تا با عزت خود زندگی کنند.»

احمد از مقاومت در امرالی و زندانها یاد کرد و گفت: «دولت ترکیه می‌گوید ما آنها را زندانی می‌کنیم و آنها شکست خورده و تمام می‌شوند» . اما آن زندانها محل مقاومت مظلوم و حقی ها است. رهبر آپو نیز زندان امرالی را مدرسه آزادی ملی کورد قرار داد.»

محمد جَدر فرمانده شورای نظامی منبج نیز با بیان اینکه تا آخر از میراث شهدا صیانت می‌کنیم، گفت: «شهدای ما برای حفظ وحدت مردم و آزادی همه ملت‌های مظلوم جان خود را فدا کردند. آن‌ها بدون شک و تردید مقاومت کردند. قهرمانانی از هر ملتی وجود دارند که جان خود را برای ساختن یک جامعه آزاد فدا می‌کنند.»

پدر شهید سیپان آوارش، محمد حیدر نیز گفت: «ما تا پایان از خط شهدایمان صیانت می‌کنیم. سیپان برای آزادی همه جوامع در مقابل فاشیسم ایستاد. ما هم قول می‌دهیم تا آخر از رویاهای سیپان صیانت کنیم.»

 در نهایت شهادتنامه شهید قرائت و به خانواده او تحویل داده شد.