برپایی خیمه‌ی تسلیت برای شهدای ق‌س‌د و نیروهای امنیت داخلی

خیمه‌ی تسلیت برای مروان اوسو و محمد شَمدین (جانو) که در حمله تبهکاران داعش به شهادت رسیدند برپا شد.

خیمه‌ی تسلیت برای مروان اوسو که در حمله تبهکاران داعش در مسیر بین حسکه - هول به همراه دو رفیقش در ۲۶ دسامبر به شهادت رسیدند و مبارز نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د)، محمد شمدین (جانو) که روز ۲۵ سپتامبر در حین انجام وظیفه به شهادت رسید، برپا شد.

سازمان‌های مدنی، اعضای نیروهای امنیت داخلی، نمایندگان شورای نظامی و بسیاری از مردم منطقه در خیمه تسلیت برپا شده در منطقه کَبابا در شهر حسکه حضور یافتند. خیمه تسلیت با پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عکس‌های شهید مروان اوسو و جانو و پرچم‌های ق‌س‌د و نیروهای امنیت داخلی آراسته شده بود.

رَوان شیخو به نمایندگی از شورای خانواده‌های شهدای شهرستان حسکه طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه مبارزان آزادی در شخص هر دو شهید، به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و تاکید کرد که راه شهدا را ادامه خواهند داد.

ادریس اوسو، عضو مدیریت نیروی امنیت داخلی شهرستان حسکه نیز به تلاش‌ها برای برهم زدن صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد و گفت: «شهدای ما نه برای منافع خود، بلکه برای حفاظت از مردم و سرزمینشان به شهادت رسیدند. نیروهای نظامی سپر حفاظتی میهن است.»

خانواده‌های شهدا نیز با بیان اینکه در کنار نیروهای ق‌س‌د و نیروهای امنیت داخلی هستند، تاکید کردند که از مبارزه شهدا صیانت خواهند کرد.