بوفه‌های کتابفروشی در روژآوا

بوفه‌های کتابفروشی در ۷ شهر و منطقه روژآوای کوردستان دایر شده‌اند. از طریق این کتابفروشی‌ها افراد هم می‌توانند به‌آسانی کتاب، مجله و روزنامه تهیه کنند و هم فرهنگ مطالعه بالا می‌رود.

پروژه بوفه‌ی کتابفروشی از سال ۲۰۱۹ در روژآوای کوردستان آغاز شده است. ساکنان کوبانی، حسکه، عامودا، قامشلو، تربه‌سپی، رِمیلان و دِریک از طریق بوفه‌های کتابفروشی به‌آسانی به مجلات و روزنامه‌ها دسترسی دارند.

در کنار کتاب‌های مختلف به زبان‌های کوردی، عربی و سریانی، همچنین دفاعیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کتاب‌های شعر، داستان و رُمان در این کتابفروشی‌ها موجود داست. همچنین مجلات و روزنامه‌ها نیز موجودند. شرمولا، مزگین، تحقیقات استراتژیک، شرق الاوسط، مجله سیوان، سرخوبون، السوری، روناهی و روزنامه روژآوا را نیز به دست خوانندگان می‌رسانند. قیمت آنها نیز از ۵ تا ۳۰ هزار لیره سوری است. در این کتابفروشی‌ها لوازم‌التحریر نیز وجود دارد.

حمرین فتحی عثمان ۲۴ ساله، یکی از فروشندگان بوفه‌های مذکور در قامشلو است. حمرین اظهار داشت که ساکنان منطقه از راه آنان به‌آسانی کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه می‌کنند و افزود: « با طرح بوفه کتابفروشی که به منظور افزایش فرهنگ کتابخوانی راه‌اندازی شده، مستقیماً با مردم در ارتباط هستیم. روزنامه، مجله و کتاب‌های ما در زبان‌ها و موضوعات مختلف در دسترس است. لوازم التحریر نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان موجود است.»

حمرین اعلام کرد که در فصل زمستان از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰ و در سایر فصول تا اواخر وقت خدمات‌رسانی می‌کنند. وی از استقبالی که از این طرح شده است، خوشحال است.