بیایید اول ماه می را روز حمایت از زحمتکش بزرگ رهبر عبدالله اوجالان قرار دهیم

به مناسبت اول ماه می، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) اطلاعیه‌ای منتشر کرد، از خلق شمال و شرق سوریه خواست تا در بزرگداشت روز جهانی کارگر شرکت کنند، گفت: “بیایید اول ماه می را روز حمایت از زحمتکش بزرگ رهبر عبدالله اوجالان قرار دهیم”.

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) اطلاعیه‌ای منتشر کرد، از نهادهای خودمدیریتی دموکراتیک، احزاب سیاسی، نیروهای ملی، مجلس قبایل، سازمان‌های جوانان و زنان، نهادهای جامعه مدنی، همه فعالان فرهنگی و اجتماعی، همه کارگران خواست تا در روز جهانی کارگر و زحمتکشان در تمامی مناطق خودمدیریتی در شمال و شرق سوریه، شرکت کنند.

 این بیانیه توسط غریب حسو، رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) در مرکز حسکه قرائت شد.

حسو شرح داد: “بیایید این روز تاریخی را روز اراده، روز حمایت از زحمتکش بزرگ رهبر عبدالله اوجالان کنیم، با هم برای آزادی فیزیکی رهبر تلاش کنیم”.

حسو با اشاره به این‌که: "فرارسیدن  ۱۳۷مین سالگرد اول ماه می، با روح و میراث این روز جهانی، به زحمتکش بزرگ رهبر عبدالله اوجالان تبریک می‌گوییم که روحیه وحدت مبارزه را برای همه کارگران منطقه و جهان زنده کرد است."

 به مناسبت روز جهانی کارگر، حسو به تمامی کارگران شمال و شرق سوریه و همچنین به تمامی خلق‌هایی که علیه ظلم سرمایه داری که بر اراده خلق مسلط است، مبارزه می‌کنند، تبریک گفت.

 وی با اشاره بر این‌که: “یاد و خاطر این مبارزه و فداکاری بزرگ را و برای گرامی داشت اراده‌ی کارگران آزاده‌ای که به دلیل اتحاد و مبارزه تاریخی بر بزرگترین سیاست ظلم و ستم غلبه کرده‌اند را ارج

 می‌نهیم.

 قرار است در منطقه‌ی جزیره دو مراسم برگزار شود، اولی در سد مزگفت در شهر ترپه‌سپی در کانتون قامشلو و دومی در روستای چولبستان از توابع شهرک درباسیه در کانتون حسکه برگزار شوند.