بیش از ۴۰ منطقه در ۲۴ ساعت بمباران شد؛ ۱۲ شهید، ۱۲ مجروح

دولت اشغالگر ترکیه طی ۲۴ ساعت بیش از ۴۰ منطقه در شمال و شرق سوریه به ویژه زیرساخت‌های غیرنظامی را بمباران کرد. ۶ شهروند و ۶ تن از نیروهای امنیت داخلی شهید و ۱۲ نفر مجروح شدند.

در ۵ اکتبر، دولت ترکیه حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش داد. شهرها، شهرک‌ها و روستاها هدف حملات قرار گرفتند. در این حملات ۳ نیروگاه، ۴ تاسیسات نفتی و ۲ ایستگاه آب و گاز بمباران شدند.

در این حملات ۶ غیرنظامی و ۶ تن از نیروهای امنیت داخلی به شهادت رسیدند. ۱۲ نفر نیز زخمی شدند که ۲ نفر از آنها از نیروهای امنیت داخلی بودند.

این حملات پس از آن صورت گرفت که دولت ترکیه آشکارا اعلام کرد که با هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی مرتکب جنایات جنگی خواهد شد.

در این حملات کانتون حسکه، کانتون قامشلو، کوبانی، منطقه عفرین - شهبا و منبج هدف قرار گرفتند. در مجموع بیش از ۴۰ منطقه بمباران شد.

مانند ایستگاه آب هیمه در حسکه، برخی از زیرساخت‌های غیرنظامی بارها بمباران شدند. در روستای مشرف هیمه در همین منطقه، ۳ کارگر در یک کارخانه مجروح شدند.

سدها، ایستگاه‌های برق و نفت در کانتون قامیشلو بمباران شد. روستاهای زیادی در خط عفرین - شهبا و منطقه فرات بمباران شد و تلفات جانی وجود داشت. علاوه بر این، خسارات مادی جدی در تمام مناطق به وجود آمد.

در حمله هوایی به روستای تل هبش در ۳ کیلومتری جنوب منطقه عامودا کانتون قامشلو، ۶ تن از نیروهای امنیت داخلی شهید و ۲ تن زخمی شدند.