تصویر

بزرگان قبایل: ما مخالف جنگ بین کوردها هستیم

سران و بزرگان قبایل منطقه جزیر موضع خود را در برابر تلاش برای آغاز جنگ بین کوردها اعلام کرده و بیان داشتند که با این جنگ مخالف هستند.

مخالفت با جنگ برادرکشی

عضو شورای عشایر کورد و بزرگ قبیله هاورکا، سلیمان چتو با بیان اینکه جنگ برادرکشی را قبول ندارند، بیان کرد: «ما به عنوان سران و بزرگان قبایل مخالف جنگ برادرکشی هستیم. ما به هیچ وجه این را قبول نداریم و به خوبی می‌دانیم که دشمن خواهان جنگ بین خلق کورد است. ما به عنوان سران و بزرگان قبایل در مقابل این امر می‌ایستیم.»

سلیمان چتو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کوردهای هر چهار قسمت کوردستان را یکی می‌بینند، ادامه داد: «ما سران و بزرگان طوایف، هر چهار قسمت کوردستان را یکی می‌بینیم. پیشمرگه‌ها نیز باید در مقابل تهدیدات دشمن برای کوردستان بایستند. جوانان ما نباید جز برای آزادی بجنگند. همچنین در هر نقطه از کوردستان خطری وجود داشته باشد، پیشمرگه‌ها و گریلاها باید در مقابل آن خطر بایستند.»

سلیمان چتو در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه همه احزاب باید موافق و همراه هم باشند، سخنان خود را با این عبارات پایان داد: «ما می‌خواهیم احزاب سیاسی ما گرد هم آیند و بر سر خواسته‌های خلق خود به توافق برسند. ما به این امر امید زیادی داریم. موضع ما باید در هر چهار بخش کوردستان یکسان باشد.»

بزرگ طایفه بادین علی محمود عباس (پدر عادل) نیز در این باره به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: «درخواست ما از جوانانی که به پیشمرگ‌های روژ پیوستند این است که با برادران خود مبارزه نکنند. ما به هیچ وجه قبول نداریم که خلق کورد با یکدیگر بجنگند. ما دشمنان زیادی در اطراف خود داریم و به همین دلیل نباید با جنگ برادرکشی به دشمنان خود خدمت کنیم. ما جنگ برادرکشی را خیانت می‌دانیم و آن را قبول نداریم.»

علی محمود عباس در پایان سخنان خود با تاکید بر مخالفت با جنگ برادرکشی گفت: «نباید جنگ برادرکشی صورت گیرد. علاوه بر این، در هر نقطه از کوردستان، با تمام قوا به حفاظت از کوردستان کمک خواهیم کرد. اما ما نمی‌پذیریم که ما خلق کورد در مقابل یکدیگر بایستیم.»