بزرگداشت روز جهانی کوبانی

در شهر کوبانی در روژآوای کوردستان، ۱ نوامبر روز جهانی کوبانی جشن گرفته شد.

برای بزرگداشت یکم نوامبر روز جهانی کوبانی افراد زیادی به این شهر رفتند. با حضور صدها نفر از جمله نمایندگان ادارات و مؤسسات خودمدیریتی روژآوا و اهالی منطقه، در مقابل شورای اجرایی اقلیم فرات یک جشن برگزار گردید. در این مراسم شعار «زنده‌باد مقاومت کوبانی» سر داده شد.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، یکی از مجروحین نبرد کوبانی به نام اسماعیل محمد سخنرانی کرده و گفت: «خواستند تا با این حملات کوبانی را از نقشه‌ی جغرافیایی محو کنند و همه آزادیخواهان این دیار را ازبین ببرند. خواستند تمام خلق‌های منطقه را برده ساخته و در بردگی نگه‌دارند. اما با اندیشه و فلسفه رهبر آپو و با روحیه‌ی خلق دموکراتیک، تاریکی داعش را کنار زده و پیروز شدیم.»

معاون ریاست‌مشترک شورای اجرایی اقلیم فرات؛ مزگین خلیل نیز گفت: «در سال ۲۰۱۴ کوبانی هدف یک یورش وحشیانه قرار گرفت. این حمله توسط تبهکاران داعش و با حمایت دولت ترکیه انجام شد. خواستند تا مرکز انقلاب روژآوا را نابود کنند. اما با ازخودگذشتگی آرین و رفقایش، ما دوباره زندگی نوینی خلق کردیم. اثبات کردیم که ما کوردها می‌توانیم در برابر ارتجاع و تاریکی، ایستادگی کنیم.»

همچنین رئیس‌مشترک شهرداری منطقه سرین؛ مصطفی مسلیم نیز گفت: «با روحیه خلق دموکراتیک، تاریکی و بربریت داعش را شکست دادیم. در روز جهانی کوبانی بازهم خواستار موضعگیری متحدانه‌ی شما علیه حملات مستمر دولت ترکیه هستیم.»

در این مراسم آواز خوانده شد و حاضرین به رقص و پایکوبی پرداختند.