بزرگداشت شهید آرگش تولهلدان گریلای ه.پ.گ در حلب

در حلب، جهت گرامیداشت یاد شهید رمضان بدری حمکه (آرگش تولهلدان) گریلای ه.پ.گ مراسمی برگزار گردید.

مجلس خانواده‌های شهدای حلب خیمه‌ای برای تسلیت گریلای ه.پ.گ رمضان بدری حمکه (آرگش تولهلدان) که در سال 2017 در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید، در میدان شهدای محله شیخ‌مقصود برپا کرد.

همراه با خلق، نمایندگان سازمان‌های مدنی و احزاب سیاسی، همچنین نیروهای امنیت داخلی، یگانهای دفاع از خلق (ی.پ.گ) و یگانهای دفاع از زن (ی.پ.ژ) به خیمه تسلیت‌گویی (عذاداری) رفتند.

این مراسم با برگزاری رژه نظامی توسط اعضای ی.پ.گ و ی.پ.ژ آغاز شد. سپس آمنه خدرو به نمایندگی از مجلس خانواده‌های شهدا سخنرانی کرد. آمینا خدرو با درود به مقاومت گریلا گفت: گریلا‌ها بر اساس خط‌مشی رهبر عبدالله اوجالان برای آزادی و صلح می‌جنگند، اما دولت‌های امپریالیستی با انواع سلاح‌های سنگین و ممنوعه به این مقاومت حمله می‌کنند.

"ما با اراده خود دشمن را شکست خواهیم داد"

آمینا خدرو با بیان اینکه گریلاها پیروز خواهند شد، گفت: ما در کنار نیروی گریلای خود ایستاده‌ایم. حتی یک قدم به عقب برنمی‌داریم. با اراده و عزم خود، دشمن را شکست خواهیم داد، به پیروزی دست خواهیم یافت و آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان را تضمین خواهیم کرد.

فرمانده ی.پ.گ شروان عفرین گفت: شهید آرگش به صفوف گریلا‌ها پیوست و تا لحظه‌ی پیوستن به کاروان جاویدان سال‌ها مبارزه نمود. ما به شهادت او افتخار می‌ورزیم.

شروان عفرین در ادامه تصریح کرد: شهید آرگش همانند دیگر رفقای گریلایش بر پایه‌ی ایده و پروژه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه پیمود و در مقابل ذهنیت دیکتاتوری ایستادگی کرد و با شهادت خود به جهانیان ثابت نمود که اراده ایدئولوژیکی و آموزش قوی‌تر از سلاح می‌باشد.

ذکیه مصطفی یکی از اعضای کمیته آموزش و پرورش جامعه دموکراتیک، اطلاعات هویتی شهید را قرائت و به خانواده وی تحویل داد.

مراسم گرامیداشت با سردادن شعار «شهید نامرن» به پایان رسید.