بزرگداشت شهید نورشین سرحد در حلب

انجمن خانواده شهیدان در محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه‌ی حلب؛ مراسمی برای بزرگداشت گریلای نیروهای مدافع خلق-ه‌پ‌گ؛ شهید نورشین سرحد برگزار نمود.

شهید فریهان اسماعیل (نورشین سرحد) که در ۸ اوت ۲۰۲۲ در منطقه گاره از توابع مناطق حفاظتی مدیا در پی یورش اشغالگران ترکیه به‌شهادت رسیده بود؛ مراسم بزرگداشتی برایش در شهر حلب برگزار گردید.

اعضای مؤسسات مدنی و نظامی و اداری و شوراها و جوامع و اهالی محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه‌ی حلب در این مراسم تکریم حضور داشتند.

مراسم با یک برنامه نظامی و یک دقیقه سکوت به‌احترام شهدا آغاز شد. سپس عضو انجمن خانواده شهیدان؛ فیدان حسن به خانواده شهید نورشین تسلیت گفت و بر ادامه راه شهدا و گرفتن انتقام خون آنان تاکید نمود.

سپس عضو کنگره استار؛ نیرگز بکر به همه شهیدان ادای احترام کرده و گفت: شهید نورشین یک میراث عظیم برای ما در عفرین و حلب در مقابل همه سیاست‌های کثیف علیه خلق و نیروهایمان برجای گذاشت.

نیز گفت: گریلاها در کوه‌های کوردستان برای زندگی آزاد و باعزت برای ما مبارزه می‌کنند. آنان مدافع و سازمان ما هستند؛ دنبال‌کننده فکر و فلسفه رهبر آپویند.

مادر شهید نورشین؛ آمینه اسماعیل گفت که شهادت دخترشان مایه افتخار خانواده‌اش است و به تقدیر از مبارزات گریلا و پ‌ک‌ک و اندیشه رهبر آپو در سازماندهی خلق کورد پرداخت.

سپس توسط عضو کمیته آموزش دموکراتیک؛ شیار سلیمان، شناسنامه شهید قرائت شد و درمیان هلهله مادران به خانواده‌اش تحویل داده شد.