چهار تن از رزمندگان یگان‌های مدافع زنان به شهادت رسیدند

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان با بیان اینکه چهار تن از رزمندگان این یگان‌ها در ۲۷ جولای در حین انجام وظیفه بر اثر سانحه به شهادت رسیده‌اند، اطلاعات هویتی آنها را اعلام کرد.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان بیانیه کتبی در رابطه با چهار رزمنده شهید را صادر کرد.

یگان‌های مدافع زنان گفت: با انقلاب شمال و شرق سوریه، زنان دلیر ساکن در این سرزمین‌ها مانند سیل به صفوف آزادی سرازیر شدند و حول پارادایم دموکراتیک، زیست‌محیطی و آزادی‌خواهانه زن گرد هم آمدند و زیر چتر یگان‌های دفاع از زنان سازماندهی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آتش انقلاب که تاریکی دوران را از بین برد، نقشه آزادی جوامع را به پیشاهنگی زنان مبارز روشن کرد. اکنون یگان‌های مدافع زنان با مبارزه‌ای بی‌امان برای آزادی ما می‌جنگد. این مبارزه با اصطلاح سلطه مردسالار که راهب‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، روز به روز شکوهمندتر می‌شود. البته ناگزیر است که بسیاری از رفقای گرامی در نتیجه این امر مقدس جان خود را فدا کنند.

با این روح مقدس، رفقای ما حسینا موسا محمد (آواشین جودی)، هیبا عبدالقادر بکیر (هیبا حسکه)، بریوان عبدل خلف (بریوان حسکه) و امینه نبو سلمان (دیلار کوبانی) تلاش بی‌نظیری برای آزادی مردم خود انجام دادند.

رفیق آواشین حسکه که در خانواده‌ای میهن‌دوست با ارزش‌های آزادی بزرگ شد، در واحد‌های دفاع ذاتی کوردستان، یکی از اولین یگان‌های دفاعی شرکت کرد. رفیق آواشین که یکی از اولین اعضای یگان‌های مدافع زنان در حسکه نیز بود، در جریان کارزارهای آزادسازی شمال و شرق سوریه، بی‌وقفه بر روی هر وجب از زمین کار کرد. رفیق آواشین که خود را فدای مردم و کشورش کرده بود، در تمام جبهه‌های جنگ، شجاعانه با داعش در شهرهای حسکه، تل تمر و دیرالزور جنگید. رفیق آواشین که در یگان‌های مدافع زنان بود نمونه وفاداری و امید به سرزمین‌های کشور شد.

رفیق ما هیبا حسکه که با عزم و اراده فراوان خود را مسئول تمامی وظایف و مسئولیت‌ها می‌دید، در خانواده‌ای با فرهنگ میهن‌دوستی بزرگ شد. رفیق هیبا که یک برادر بزرگتر دارد که به صفوف آزادی پیوسته است، با همان روحیه پایبندی به شهدا به صفوف ما روی آورد. رفیق هیبا همواره با روحیه رفاقت در صفوف آزادی، هیجان و شور انقلاب را در دل خود می‌پروراند.

رفیق بریوان حسکه که در خانواده‌ای میهن‌دوست و پایبند به ارزش‌های آزادی بزرگ شد، تحت تأثیر مبارزه برادرش که از شهادتش نیز متاثر گشته بود، قرار گرفت و به صفوف آزادی ما پیوست. رفیق بریوان با انرژی سیال خود مایه‌ی هیجان برای رفقایش شد. در عین حال رفیق بیریوان که در بین رفقایش به سخت‌کوشی شهرت یافته بود، همواره وفاداری‌اش به شهدا را با ایستارش در لحظه به لحظه زندگی‌اش نشان می‌داد.

رفیق ما دیلار کوبانی که مظهر فداکاری و وفاداری‌اش به وطنش است، با عزمی راسخ برای آزادی مردم و سرزمین‌هایش جنگید. رفیق دیلار که در خانواده‌ای میهن‌دوست همانند همه بچه‌های کورد بزرگ شد، تحت تاثیر شهادت خواهرش که به صفوف آزادی پیوسته بود، از زنان مبارزی شد که همین آرمان را دنبال کرد و به صفوف آزادی روی آورد. رفیق ما دیلار که به پایبندی به آرمان، مقاومت‌گری و عاصی‌بودن در صفوف آزادی مشهور بود، با ایستار باشکوه خود به مبارزی شجاع و پایبند برای آرمان آزادی خلق‌ها تبدیل شد.

رفقای ما حسینا موسی محمد (آواشین جودی)، هیبا عبدالقادر بکیر (هیبا حسکه)، بریوان عبدل خلف (بریوان حسین) و امینه نبو سلمان (دیلار کوبانی) که در ۲۷ جولای در حین انجام وظیفه بر اثر سانحه تصادف جان باختند. با روحیه بلند و ایثارگرانه خود، با ایستار شجاعانه‌ای که در صفوف انقلاب از خود نشان دادند و با صیانت از ارزش‌های آزادی، تمامی مسئولیت‌های انقلاب را به انجام رساندند.

این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست به ویژه خانواده‌های گرانقدر رفقای شهیدمان تسلیت عرض می‌نماییم.

ما به عنوان یگان‌های مدافع زنان تا آخر بر اساس تحقق آرزوی رفقای شهیدمان خواهیم جنگید و پیرو شهدای خود خواهیم بود.

اطلاعات هویتی شهدا

اطلاعات هویتی رفقای شهید به شرح زیر است:

نام کد: آواشین حسکه

نام و نام خانوادگی: حسینا موسی محمد

نام مادر: ذکیه

نام پدر: موسی

محل و تاریخ تولد: ۱۹۸۷، شهر حسکه

محل و تاریخ شهادت: ۲۰۲۳/۰۷/۲۷، شهر حسکه

***

نام کد: هیبا حسکه

نام و نام خانوادگی: هیبه عبدالقادر بکر

نام مادر: فاطما

نام پدر: عبدالقادر

محل و تاریخ تولد: ۲۰۰۳، شهر حسکه

محل و تاریخ شهادت: ۲۰۲۳/۰۷/۲۷، شهر حسکه

***

نام کد: بریوان حسکه

نام و نام خانوادگی: بریوان عبدل خلف

نام مادر: فتحیه

نام پدر: عبدی

محل و تاریخ تولد: ۱۹۹۵، شهر حسکه

محل و تاریخ شهادت: ۲۰۲۳/۰۷/۲۷، شهر حسکه

***

نام کد: دیلار کوبانی

نام و نام خانوادگی: امین نبو سلمان

نام مادر: فاطما

نام پدر: نبو

محل تولد: کوبانی

تاریخ و مکان شهادت: ۲۰۲۳/۰۷/۲۷، شهر حسکه