تصویر

دانشجویان دانشگاه کوبانی: به یُمن رهبر آپو، رویاها و آرزوهای ما به حقیقت پیوست

دانشجویان دانشگاه کوبانی با بیان اینکه به یُمن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، رویاها و آرزوهای آنها محقق شده است گفتند که برای تقویت زبان کوردی تلاش خواهند کرد.

فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه کوبانی

روز گذشته در شهر کوبانی جشن فارغ التحصیلی برای ۲۵۰ دانشجو از تمامی بخش‌ها و گروه‌های این دانشگاه برگزار شد. این مراسم در سالن تئاتر کوبانی با شرکت هزاران نفر برگزار شد.

در مراسم فارغ التحصیلی ۲۵۰ دانشجوی دانشگاه کوبانی، تعدادی از دانشجویان با خبرگزاری فرات صحبت کردند و اعلام کردند که مصمم هستند زبان خود را به بالاترین سطح برسانند و آرزوی هزاران شهید را محقق خواهند کرد.

هدل اوسی سخنگوی مجلس زنان دانشگاه کوبانی اعلام کرد که ۲۵۰ دانشجو از تمام بخش‌های دانشگاه کوبانی فارغ التحصیل شدند و گفت: «ما جشن فارغ التحصیلی را در زمین بازی برگزار کردیم. این برای ما آرزو بود که روزی همه دانشجویان ما به زبان مادری خود در دانشگاه‌ها درس بخوانند. اما این رویاها محقق شد و این سومین مراسم فارغ التحصیلی است. این هم یک روز تاریخی است. من از فرط خوشحالی حتی نمی‌توانم احساساتم را به درستی بیان کنم. در برنامه ما، دانشجویان با گواهی فارغ التحصیلی خود مدرک می‌گیرند. امید ما این است که قدم‌های بزرگتری برداریم. شاگردان ما نباید اینجا متوقف شوند و ما باید بیشتر فعال باشیم.»

ما موفقیت خود را به شهدا تقدیم می‌کنیم

هارون محمد فارغ التحصیل از دانشکده فنی رشته مهندسی برق دانشگاه کوبانی نیز صحبت کرده و اظهار داشت که انتظارات آنها برآورده شده است و از این بابت بسیار خوشحال هستند. محمد گفت: «با وجود شرایط سخت و جنگ، سیستم آموزشی وجود دارد. اصرار ما این است که زبان مادریمان را بیشتر توسعه دهیم و موفق شویم. در نتیجه هزینه‌های سنگین، امروز به این دستاورد رسیدیم که زبان کوردی را که زبان مادری ما است و قبلا همه جا ممنوع بود، مطالعه می‌کنیم. این برای ما افتخار است. حالا ابتدا وارد ورزشگاه می‌شویم و به همه مردم سلام می‌کنیم. پس از آن سرود ای رقیب را می‌خوانیم و یک دقیقه ادای احترام می‌کنیم. قبل از آن به آرامستان شهید دجله رفتیم و در آنجا موفقیت را به شهدایمان تبریک گفتیم، چون اگر به خاطر شهدای ما نبود به این درجه نمی‌رسیدیم.»

به یُمن رهبر آپو و شهدا، ما به آرزوها و رویاهایمان رسیدیم

آهین شهین فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات کوردی هم که به زبان مادری درس می‌خواند گفت: «شادی بزرگی وجود دارد که نمی‌توانم آن را توصیف کنم. مشکلات زیادی وجود داشت، اما کاملاً بر آنها غلبه کردیم. خواندن به زبان مادری برای ما یک رویا بود. ما امروز در کوبانی هستیم و فارغ التحصیلی را جشن می‌گیریم و به زبان خود می‌خوانیم. این موفقیت را به مادران شهدا و همه تلاشگران و به ویژه رهبر آپو تقدیم می‌کنیم؛ چرا که ما به لطف آنها اینجا هستیم و موفق شده‌ایم.»