تصویر

دانشجویان کوبانی تصمیمات پرونده کوبانی را محکوم کردند

اتحادیه دانشجویان میهن‌دوست کوبانی اعلام کرد که تصمیمات پرونده کوبانی تصمیمات سیاسی و غیرقانونی است.

پس از صدور احکام پرونده توطئه کوبانی از سوی دادگاه دولت اشغالگر ترکیه، واکنش‌های زیادی نشان داده شد. اتحادیه دانشجویان میهن‌دوست کوبانی با ابراز نارضایتی از تصمیمات دولت ترکیه در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که تصمیمات پرونده کوبانی تصمیمات سیاسی و غیرقانونی است.

بیانیه اتحادیه دانشجویان میهن‌دوست توسط رودین الوسویی قرائت شد.

محتوای بیانیه به شرح زیر است:

«دادگاه دولت اشغالگر ترکیه برای صلاح‌الدین دمیرتاش، فیگن یوکسکداغ و بسیاری دیگر از سیاستمداران ه‌د‌پ در پرونده کوبانی مجازات‌های سختی در نظر گرفته است. تصمیمات دادگاه دولت ترکیه تصمیمات سیاسی و غیرقانونی است. مردم کورد در سال ۲۰۱۴ با قیام کوبانی حمایت خود از مردم کوبانی و مخالفت خود را با همکاری دولت ترکیه و داعش نشان داده است.

مقاومت کوبانی که توسط مبارزان هر چهار بخش کوردستان شکل گرفت، نقشه‌های دولت ترکیه برای کشتار مردم کورد را خنثی کرد. دولت اشغالگر ترکیه می‌خواهد مردم کورد را نابود کند. تصمیمات اتخاذ شده بخشی از سیاست‌های نابودگرایانه دولت اشغالگر ترکیه است. ما به عنوان اتحادیه دانشجویان میهن‌دوست و به ویژه به عنوان دانشجویان گروه حقوق، تصمیمات غیرقانونی دادگاه دولتی ترکیه را محکوم می‌کنیم. آن تصمیماتی که گرفته شده تصمیمات سیاسی بوده و خارج از پارامترهای قانونی است.

همانطور که سیاستمداران ه‌د‌پ و مردم باکور با قیام کوبانی از کوبانی حمایت کردند، ما نیز امروز از مردم باکور حمایت می‌کنیم. ما به تمامی زندانیان سیاسی و به ویژه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود می‌فرستیم و اعلام می‌کنیم که مبارزه خود را علیه فاشیسم دولت ترکیه افزایش خواهیم داد.»