دمیر: اپوزیسیون هم مثل دولت ریاکار است

سخنگوی مشترک ه‌دک اَسنگُل دمیر اظهار داشت که احزاب اپوزیسیون ترکیه حامی حملات حکومت به روژآوای کوردستانند و افزود: هم حکومت و هم اپوزیسیون به نحوی ریاکارانه سیاست می‌کنند.

سخنگوی مشترک کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌دک) ارسنگل دمیر گفت: «اپوزیسیون ترکیه که به اعمال اسرائیل نارضایتی نشان می‌دهد، روژآوا را نادیده می‌گیرد، وانمود می‌کند که کر، کور و لال است. اپوزیسیون ترکیه نیز در این حملات به روژآوا نقش دارند.»

همزمان که اسرائیل به فلسطین حمله می‌کند، دولت ترکیه نیز به روژآوا حمله می‌کند. این به ‌وضوح سکوت اپوزیسیون ترکیه درباره سیاست نسل‌کشی خلق کورد را نشان می‌دهد. اپوزیسیون که در برابر حاکمیت آک‌پ می‌ایستد، به حملات به روژآوا و همچنین صدور مجوز این حملات اعتراضی نکرد. ارسنگل دمیر سخنگوی مشترک کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌دک) با خبرگزاری فرات گفتگو کرد و به ارزیابی اپوزیسیون پرداخت که چگونه دور یک میز ۶ نفره و در پشت حکومت، خود را برای دستیابی به حاکمیت مخفی کرده‌اند!

تلاش می‌کنند منطقه را از کوردها خالی کنند

اسنگل دمیر یادآور شد که مدت زیادی است روژآوا محاصره شده است، به ‌ویژه تلاش می‌کنند تا ارتباط آنجا با سایر مناطق از جمله با باشور کوردستان را قطع کنند. وی افزود: «ترکیه در سطح بین‌المللی نیز تلاش دارد تا روژآوا را در فشار بگذارد و با حملاتش آنجا را از کوردها خالی کند. ما می‌دانیم که دولت ترکیه برای کنترل کامل بر این منطقه، دست به اقدامات سیاسی خاصی زده است. گاها نیز در نهادهای بین‌المللی مانند ناتو و سازمان ملل متحد برای جلوگیری از صدور دستورات به نفع روژآوا، تمام توانش را به کار می‌گیرد.»

به سیستم نوین زندگی در آن منطقه حمله می‌کند

اسنگل دمیر عنوان کرد که حملات دولت ترکیه به منطقه روژآوا با دستور قدرت‌های جهانی انجام می‌شود و اعلام نمود که این حملات علیه سیستم نوین حیات در آنجاست. وی یادآور شد که هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه علنا اعلام داشت که آنان به زیرساخت‌ها و منابع انرژی روژآوا حمله می‌کنند و بلافاصله پس از آن این تهدیدها را عملی کردند.

به سیلوهای گندم در روژآوا حمله کردند

دمیر عنوان کرد که در برابر حملات اسرائیل به فلسطین مقامات ترکیه موضع خود را نشان داده و گفتند که رویکرد آنان نسبت به حق تعیین سرنوشت خلق‌ها روشن است! وی گفت که دولت ترکیه یک سیاست ریاکارانه را دنبال می‌کند، چراکه وقتی علیه حملات به غیرنظامیان در فلسطین اعتراض نشان داد، خودش همزمان به روژآوای کوردستان حمله کرد.

وی افزود: اگر شما به کشتار غیرنظامیان معترضید، اگر نگران نقض قوانین جنگ هستید، باید درباره هر جای جهان این رویکرد را داشته باشید. اما مقامات ترکیه در همان حال که برای فلسطین اشک تمساح می‌ریختند، به انبارهای گندم، تصفیه‌خانه‌های آب آشامیدنی، بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های برق حمله می‌کردند. آنان صدها زن و کودک و افراد غیرنظامی را در یک سال اخیر در روژآوا قتل‌عام کرده‌اند.

در ترکیه اپوزیسیون نیز ریاکار است

اسنگل دمیر با بیان اینکه اپوزیسیون ترکیه حامی سیاست‌های ریاکارانه دولت است گفت: «در ترکیه اپوزیسیون و حکومت در تلاش برای فریب افکار عمومی جهان هستند.»

سخنگوی مشترک ه‌دک با یادآوری تمدید مجوز جنگ ترکیه در خاک سوریه و عراق در مجلس گفت: «شما در مجلس خود، مجوز تهاجم و حمله به خاک کشور دیگری را می‌دهید، اما از طرف دیگر می‌گویید که علیه اسرائیل هستید. احزاب اپوزیسیون ترکیه با وجود اینکه حملات به روژآوا را نمی‌بینند، از سال ۲۰۱۳ پشت مواضع حکومت ترکیه علیه روژآوا ایستاده‌اند. در حملات اخیر موضعی در برابر اظهارات وزیر امور خارجه نشان ندادند. این وضعیت همچنین نشان می‌دهد که اپوزیسیون ترکیه موضعی در برابر دیدگاه‌ها و سیاست‌های حکومت علیه کوردها نشان نخواهند داد. اپوزیسیون که به اعمال اسرائیل نارضایتی نشان می‌دهد، روژآوا را نادیده می‌گیرد، وانمود می‌کند که کر، کور و لال است. بنابراین اپوزیسیون در اتخاذ دشمنی با خلق کورد و در حملات به روژآوا نقش دارد. اپوزیسیون با این موضع خود نشان می‌دهد که یکی از مسئولین این سیاست جنگی است.»