در احداث یاد سه شهید ی.پ.گ گرامی داشته شد

مجلس خانواده‌ی شهدا در کانتون‌های عفرین و شهبا مراسم ختمی برای سه شروانی که طی حمله‌ی هوایی دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر در ۱۰ ژوئن به شهادت رسیده بودند، برگزار کردند.

سه شروان ی.پ.گ، دلشیر عفرین، (یحیی خدر‌)، تولهلدان عفرین (محمد حمو)، آمد شیرآوا (علی داود)، که به دلیل مورد هدف قرار گرفتنشان توسط پهباد مسلح ترکیه‌‌ی اشغال‌گر در شهرک احداث در شهبا به شهادت رسیدند. سپس طی مراسمی عظیم، پیکر مقدسشان در گورستان مقاومت قرن در شهرک احرس در شهبا به خاکسپرده شد.

مراسم در میدان اردوگاه سردم در روستای تل سوسن در شهرک احداث برگزار شد، هزاران نفر از آوارگان عفرین و خلق شهبا و اعضای سازمان‌ها و مجلس‌ها در آن شرکت داشتند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، عضو مجلس خانواده‌ی شهدا، ثریا حبش‌، به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفته و بر خودمراقبتی تاکید کرد و گفت: “وظیفه‌ی حفاظت این سرزمین برعهده‌ی ماست، ما صاحب عفرین و سری‌کانیری‌سپی هستیم. این شهرها را برای دشمن تخلیه نمی‌کنیم، ما صاحب هر چهار بخش کوردستان هستیم”.

همچنین گفت: “در راه شهدا گام برمی‌داریم و اجازه نمی‌دهیم خون فرزندانمان به هدر برود و انتقام شهدا را پس می‌گیریم”.

علی سلامه از طرف اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک عفرین، به این نکته اشاره کرد: “سه تن از قهرمانانمان به دلیل حمله‌ی دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر به ستم کبوتر به سوی آسمان سرزمین پر کشیدند. ما سر تعظیم برای شهدا فرود می‌آوریم، دشمن بداند که نمی‌تواند مقاومت این خلق را از بین ببرد، زیرا این خلق رهبر آپوست و بر فکر و فلسفه‌ی وی پرورش یافته است”.

پس از سخنان، هویت شهدا قرائت شد و به خانواده‌هایشان تقدیم شد، مراسم با سردادن شعارها پایان یافت.