در چندین منطقه‌ی روژآوا انزوا محکوم شد

زنان در چندین منطقه‌ی مختلف شمال و شرق سوریه، علیه راه‌کارهای دولت ترکیه در برابر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراضات خود را بیان کردند.

علیه نامه‌ی‌ تهدید آمیز دولت ترکیه و اداره‌ی زندان امرالی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، امروز چندین راهپیمایی اعتراض‌آمیز گسترده در شمال و شرق سوریه برگزار شدند. جمعیت زنان زنوبیا و تشکیلات زنان در رقه و منبج و دیرالزور تجمع کردند، در آن در خواست آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را خواستار شدند. همچنین اتحادیه‌ی وکلای عفرین در شهبا، در این رابطه اطلاعیه‌ای منتشر کردند.

رقه

تحت نظارت جمعیت زنان زنوبیا، صدها معترض در مقابل بیمارستان کودکان رقه تجمع کردند و عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و چندین بنر با شعار “آزادی رهبر اوجالان، آزادی خلق‌هاست”، “سلام و درود بر خالق صلح و حامی زنان رقه” را برافراشتند.

در این تظاهرات، اعضای سازمان‌های مدنی و نظامی و احزاب سیاسی و اعضای جنبش جوانان انقلابی و اتحادیه‌ی زنان جوان و گروه زنان شرکت داشتند.

تظاهرات با شعار “بدون رهبر زندگی میسر نیست”، “زنده باد رهبر ما عبدالله اوجالان”به سوی مجسمه‌ی زن حرکت کرد.

پس از رسیدن به مجسمه، معترضین برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت کردند، سپس اعضای جمعیت زنان زنوبیا، بسینه عبدو، اطلاعیه‌ای را قرائت کرد.

ابتدا سیاست نسل‌کشی دولت فاشیستی ترکیه‌ات در برابر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را که ۲۸ ماه است در انزوای مطلع است زا محکوم کرد.

به این نکته اشاره کرد: “این کار دولت ترکیه در سیستم شکنجه‌ی امرالی، ضد قوانین ترکیه و بین‌المللی است، با اخلاق و ارزش‌های انسانی متناقض است، بیان‌گر سیستم شکنجه‌ای است که در صدد است به هرشکلی زندانیان را تصفیه نماید”. اطلاعیه با اشاره بر این‌که، “نامه‌ی‌ تهدید آمیز و فشارهای روانی تحمیلی بر رهبر، کارت اردوغان جنایت کار و حکومتش علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است”.

همچنین گفت: “ما به عنوان خلق‌ها و زنان منطقه، برای پایان دادن به انزوای رهبر و رسیدن به آزادی جسمانی که آزادی خلق‌ها‌ی منطقه است و منجر به تحقق اراده‌ی آزاد برای زندگی آزاد می‌شود، تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم”.

در پایان اطلاعیه ذکر شده است: “در این عرصه‌ی مبارزه‌ و مقاومت زنان رقه، به رهبر درود می‌فرستیم و به وی قول می‌دهیم تا رسیدن به آزادی جسمانی وی، مبارزه را گسترده‌تر نماییم”.

دیرالزور

در روستای دیرالزور غربی، صدها نفر از اعضای سازمان‌های مدنی و جنبش جوانان انقلابی سوری و اعضای جمعیت زنان زنوبیا در چهارراه شهرک کسره تجمع کردند و  دست به تظاهرات زدند، عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را همراه با شعارهای “حملات دوشمن فاشیست نشان دهنده‌ی وحشت وی از انقلاب زن است” و “با اندیشه و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان و تا تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو راه شهدا را ادامه می‌دهیم‌”، را برافراشته بودند.

خلق به دوومین چهارراه شهرک رسیدند، در آن‌جا برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت کردند، سپس مدیر دفتر جمعیت زنان زنوبیا، خیتام صالح، اطلاعیه‌ای قرائت نمود و گفت: “شدیدا انزوای حاکم بر رهبر و نامه‌های تهدید آمیز و بدون نشانی که به دست رهبر ما می‌رسند را محکوم می‌کنیم”.

این اطلاعیه انزوا را ستم قلمداد کرد. زیرا ”رهبر خلق‌ها و بشریت در بین ۴ دیوار منزوی شده است”، گفت “رهبر عبدالله اوجالان بر مبنای اتحاد خلق‌ها ۴۰ سال برای صلح و اتحاد بین خلق‌های جهان مبارزه کرد”.

تاکید کرد “رهبر با ستم علیه زنان مقابله کرد، بنابراین لازم است این انزوای رهبر آپو برداشته شود، کلید حل مشکلات در امرالی است”.

در پایان از طرف‌های مرتبط و سازمان‌های حقوق بشری درخواست کرد، تمامی تلاش خود را علیه وحشی‌گری دولت ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به کار گیرند.

این تظاهرات با شعار به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود فرستادن، پایان یافت.

منبج

زنان شهر منبج و حومه‌ی آن و اعضای جمعیت زنان زنوبیا و اعضای احزاب سیاسی و خط و مجالس مدنی و نیروهای امنیت داخلی-زن، در این تظاهرات گسترده شرکت داشتند، این تظاهرات از چهارراه میزان در مرکز منبج آغاز شد و به سوی چهارراه مسب‌ با برافراشتن عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شعارهای “بدون رهبر زندگی میسر نیست” و “زنده باد مقاومت زنان” و “زنده باد مقاومت رهبر”، ادامه یافت.

پس از رسیدن به چهارراه، شرکت کنندگان برای ادای احترام به یاد شهدا یک دقیقه سکوت کردند، سپس رییس مشترک پ.ی.د در منبج، ریم درویش، گفت: “رفتار و نامه‌های تهدید آمیز دولت اشغال‌گر ترکیه علیه رهبر و اندیشمند عبدالله اوجالان، غیراخلاقی و غیر قانونی است، دور از هر نوع اصول بشری و معاهدات بین‌المللی است”.

تاکید کرد: “شدیدا اعمال سیستم ترکیه‌ی اردوغانی و سیاست‌های شوونیسم علیه رهبر عبدالله اوجالان را رد می‌کنیم، تشدید بخشیدن به انزوای حاکم بر رهبر در چارچوب جنگی اعلام شده علیه دست‌آوردهای خلق‌ ما در شمال و شرق سوریه، قرار می‌گیرد”.

تاکید می‌کنیم: “این تهدیدات با انقلاب ۱۹ جولای همزمان است، انقلاب زن آزاد، همچنین نامه‌ی انتقام‌گیری از مبارزه‌ی زنان که توطئه‌های ترکیه‌ی اشغال‌گر را خنثی کردند”.

تظاهرات با شعار “زندگی بدون رهبر میسر نیست” پایان یافت.

شهبا

در همین راستا، اتحادیه‌ی وکلا در شهبا، اطلاعیه‌ای رو به افکار عمومی قرائت کردند، در آن نامه‌های تهدید آمیز به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم سده بود، دولت ترکیه و اتحادیه‌ی اروپا و سازمان حقوق بشر و دادگاه حقوق بشر اروپا، را در برابر وضعیت سلامتی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مسئول می‌دانند.

همچنین برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درخواست کردند که هرچه سریع‌تر موضع اتخاذ نمایند.