در دیرالزور برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تظاهراتی برگزار شد

ساکنان دیرالزور بر تعهد خود به آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ادامه مبارزه و مقاومت خود تاکید کردند.

امروز در روستای دیرالزور برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تظاهراتی با عنوان “با روح آپویی خود را تجدید کنید و جنگ آزادی را به پیروزی برسانید”، برگزار شد کە در آن صدها تن از ساکنان و اعضای جامعه مدنی و مجمع مدنی دیرالزور شرکت داشتند.

 تظاهرات از مقابل بیمارستان عمومی هجین‌ آغاز شد و تظاهرکنندگان با حمل بنرهایی با مضمون “با روسیه‌ی مقاومت زندان‌ها، توطئه‌ها را شکست خواهیم داد و با رهبر عبدالله اوجالان آزادانه زندگی خواهیم کرد”، “آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجلان، خواست اساسی ماست” سپس این تظاهرات به میدان مجلس منطقه‌ی شرق رسید.

در میدان، تظاهرات به تجمع توده‌ای تبدیل شد و پس از آن بیانیه‌ای توسط سعود ال محمید، رئیس مشترک منطقه شرق قرائت شد.

در این بیانیه از طرف تمامی سازمان‌ها و مجالس محلی و دفاتر اداره‌ای منطقه‌ و جوانان دیرالزور، از جهان آزاده، سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل خواسته شده است که به انزوای تحمیلی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پایان دهند.

این بیانیه درباره انزوای آمده است: "این انزوا جنایت علیه بشریت و نقض تمام آداب و رسوم و قوانین بین‌المللی است. این یک توطئه‌ای علیه خلق کورد و تمامی خلق‌های خاورمیانه است."

سپس، غنام نعیر عضو مجلس جوانان هجین به نمایندگی از مجلس سخنرانی کرد و در سخنانش چنین آمده بود، جوانان دیرالزور سیاست دولت اشغال‌گر ترکیه در قبال رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را رد می‌کنند و تاکید کرد، قطعا اراده‌ی خلق‌ها پیروز خواهد شد، اراده‌ی جوانان، شوراهای امرالی و انزوا را شکست خواهد داد.

همچنین وعده داد که جوانان دیرالزور به مبارزه و مقاومت خود در برابر دولت اشغال‌گر ترکیه ادامه داده و بدون توقف به سمت آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حرکت خواهند کرد.

در پایان تظاهرات، شرکت کنندگان شعارهای خود را تکرار کردند و آن‌ها مجددا با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبنی بر وفاداری به او و عقایدش، عهد و پیمان بستند و تکرار کردند:

“با جان و دل فدای تو هستیم ای اوجلان”، “بێ سەرۆک ژیان نابێ” سردادند.