در عفرین اشغالی در ۶ ماه؛ ۱۲ نفر به‌قتل رسیده‌اند

در مدت ۶ ماه در عفرین اشغالی؛ ۱۲ نفر به‌قتل رسیده و دست‌کم ۱۷۳ نفر نیز ربوده شده‌اند.

در عفرین که از سال ۲۰۱۸ توسط دولت اشغالگر ترکیه اشغال شده است؛ ربودن؛ شکنجه‌کردن و کشتن شهروندان و تغییر بافت جمعیتی منطقه به یک امر روزانه و تکراری تبدیل شده است.

آژانس خبری هاوار نیوز (ANHA) گزارشی درباره اعمال ضد انسانی دولت ترکیه در کانتون عفرین تهیه کرده که شامل آمار ۶ ماه اخیر است. این گزارش به آمار سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه استناد کرده است.

اعمال ضدانسانی دولت ترکیه در این منطقه به‌شرح زیر است:

طبق آمار سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در مدت ۶ ماه گذشته، ۱۲ شهروند که ۴ نفر از آنان عضو یک خانواده بودند (در شب نوروز در ۲۰ مارس در جدریس) به‌قتل رسیده‌اند.

در همین مدت ۶ ماه اخیر؛ ۱۷۳ نفر با بهانه‌های واهی و با هدف دریافت فدیه برای آزادی آنان؛ ربوده شده‌اند.

طبق اطلاعات این سازمان؛ دولت اشغالگر ترکیه عمدا و به بهانه ساخت مسکن برای افراد خود درختان این منطقه را قطع می‌کند.

سازمان مذکور عنوان کرده که مزدورین مسلح ترکیه؛ ۱۵ هزار و ۵۰۰ درخت ازجمله درختان زیتون، گردو، بادام و درختان میوه و نیز درختان جنگلی را قطع نموده‌اند. غیر از اینها بیش از ۱ هزار درخت دیگر را ازبین برده‌اند. بیش از ۷۰ هکتار مزرعه جو و گندم نیز سوزانده شده‌اند.

سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه تایید نموده که در مدت ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳ دولت اشغالگر ترکیه برای ساخت ۶ منطقه مسکونی-اشغالی اقدام کرده است و اسامی و محل این ۶ منطقه مسکونی به‌قرار زیر است:

۱-منطقه مسکونی-اشغالی " اجنادین فلسطین"

این منطقه مسکونی در جندریس واقع شده و برای حمایت از سازمان "اجناد الاسلام" فلسطین ساخته شده و خانواده تبهکاران "احرار الشام" در آن مستقر خواهند شد.

زمین‌هایی که این ساختمان‌ها در آن ساخته شده در مابین روستاهای حمیلک و رفتی در شرق جندریس واقعند و متعلق به دو نفر به‌نامهای حسن مجید و مراد منان است که هم‌اکنون در آوارگی در کانتون شهبا به‌سر می‌برند.

۲-منطقه مسکونی-اشغالی الکرم قطری

روز ۱۲ فوریه سازمان خیریه قطری اعلام کرد که تاسیس پروژه مسکونی "شهر الکرم" را آغاز کرده است. آنها ابتدا گفتند که ساختمان‌های تخریب شده بر اثر زلزله را بازسازی می‌کنند اما پس از آن خانواده تبهکاران مزدور را در آن اسکان دادند.

۳-روستای قطری ۲

این منطقه مسکونی در روستای شادیری واقع در شیرآوا در چهارم می افتتاح شد.

۴-تبهکاران مزدور "سلطان سلیمان شاه" یک منطقه مسکونی-اشغالی را در ناحیه میباتا تاسیس کرده‌اند و جزئیات بیشتری در دست نیست.

۵-جمعیت " الایدی البیداء" نیز یک منطقه مسکونی-اشغالی را در روستای شادیری درست کرده است.

۶-در روزهای اخیر دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش یک منطقه مسکونی را در دامنه‌ی کوه لیلون درست کرده‌اند.

نیز منابع محلی در کانتون عفرین اشغالی اعلام کردند که مزدورین دولت اشغالگر ترکیه؛ در مدت کمتر از یک هفته ۲ جرم تجاوز به ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله را مرتکب شده‌اند.

همچنین در این کانتون اشغالی وضعیت امنیتی بد است و جنگ و دزدی و غارت و تولید و معامله با مواد مخدر درحال افزایش است.