در حسکه خیمه‌ی مراسم ختم برای ۵ شهید برافراشته شد

خلق حسکه در مراسم ختم ۵ شهید شرکت کرده و تاکید نمودند، شهدا برای امنیت و آسایش منطقه جان خود را فدا کردند. آن‌ها خواستار اتحاد علیه توطئه‌های دولت ترکیه شدند.

خلق حسکه در مراسم ختم ۵ شهید شرکت کرده و تاکید نمودند، شهدا برای امنیت و آسایش منطقه جان خود را فدا کردند. آن‌ها خواستار اتحاد علیه توطئه‌های دولت ترکیه شدند.

امروز صدها تن از شهروندان حسکه و اطرافش، اعضای سازمانهای مدنی و نظامی و احزاب سیاسی به خیمه ی شهدا حسنا موسی محمد (آواشین حسکه)، وهبه عبدالقادر بک (هیبه حسکه)، بریوان عبدالخلف (بریوان حسکه)، آمنه نبو سلیمان (دیلا کوبانی)، برای تسلیت به خانواده‌هایشان رفتند.

بنا بر بیانیه‌ی یگان‌های مدافع زنان این ۴ مبارز در ۲۷ ژوئیه در حال انجام وظایف نظامیشان در شهر حسکه، طی یک حادثه به شهادت رسیدند. همچنین هم وطن وعد خلف، در ۲۷ ژوئیه به دلیل هدف قرار گرفتن دو خودرو توسط اشغال‌گران ترک در شهرک تل معروف شهید شد.

این مراسم با پیشاهنگی مجلس خانواده‌ی شهدا، با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد.  سپس عضو مجلس خانواده‌ی شهدا در حسکه روژدا احمد، طی سخنانی به فداکاری شهدا برای حفظ امنیت و آسایش شمال و شرق سوریه اشاره کرد.

وی همچنین اعلام نمود، خانواده‌ی این پنج شهید جزو خانواده‌های میهن دوست هستند و خدمات بسیاری برای دفاع از دستاوردهای انقلاب روژاوا انجام داده‌اند.

همچنین ستیرک جودی فرمانده‌ی مجلس نظامی حسکه به قربانی دادن خلق در شمال و شرق سوریه اشاره کرد و گفت: "این پنج شهید جان خود را برای جوامع شمال و شرق سوریه فدا کردند".

ستیرک همچنین از همه‌ی گروه‌ها درخواست نمود تا در مقابل توطئه‌های اشغالگرانه‌ی ترکیه متحد باشند. وی همچنین با تاکید بر ادامه دادن راه شهدا تا زمان آزادسازی همه‌ی مناطق اشغال شده تجدید پیمان کرد.

پس از قرائت هویت شهدا و تقدیم آن به خانواده‌هایشان مراسم پایان یافت.