در حسکه و قامیشلو فعالیت‌هایی در راستای «آزادی برای عبدالله اوجالان» انجام شد

اهالی حسکه و اتحادیه‌ی زنان ایزدی حسکه، برای آزادی عبدالله اوجالان در کارزار شرکت کردند. ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه فعالیت برپا کردن خیمه را آغاز کردند.

دوستان خلق کورد، احزاب و اتحادیه‌ها در ۷۴ شهر جهان در تاریخ ۱۰ اکتبر، کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» را آغاز کردند.

خلق شمال و شرق سوریه، بسیاری از موسسات و سازمان‌ها‌ از این کارزار حمایت کردند. خلق منطقه‌ی شدادی و هال و شهرک دشیشه و مرگده در جنوب حسکه با برگزاری راهپیمایی حمایت خود را از این کارزار ابراز نمودند.

راهپیمایی از مقابل مرکز جنبش جوانان انقلابی سوریه در شهر شدادی آغاز کردند پ از خیابان اصلی تا پارک اوندرلیک ادامه یافت.

شرکت کنندگان پوستر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)؛ همچنین پلاکاردهایی را که با زبان‌های کوردی و عربی و سریانی روی آن نوشته شده بود «آزادی برای عبدالله اوجالان» را در دست داشتند.

یکی از اعضای خانواده‌ی شهدای شدادی، آیت الابراهیم، سخنرانی کرد و به انزوای حاکم بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «رهبری در داخل دیوارهای امرالی تحت فشار زیادی است.»

به نمایندگی از عشیره‌ی المولحیم، مزیر‌ السلطان گفت: «رهبری امروز تحت انزوای مطلقی قرار دارد. سکوت بین‌المللی تا کی ادامه خواهد داشت؟ ما به عنوان خلق شمال و شرق سوریه خواستار پایان دادن به این انزوا هستیم.»

عضو مجلس کل حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)، عمار الموسی‌ گفت: «مقاومت رهبری در امرالی توطئه‌ی بین‌المللی را خنثی نمود و اجازه نداد به هدف خود دست‌یابد. دولت اشغال‌گر ترکیه با انجام این حمله و‌ بمباران‌ها در صدد شکستن اراده‌ی خلق است.»

اطلاعیه‌ی زنان ایزدی

اتحادیه‌ی زنان ایزدی روژآوا، این کارزار را به عنوان قدرت اجتماعی بین‌المللی و تلاشی اخلاقی خواند.

تاکید کردند، تنها راه‌حل برای مسئله‌ی کورد، آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است.

در قامیشلو خیمه‌ای برپا گردید

 ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه در مقابل ساختمان مجلس پناهندگان سازمان ملل متحد در قامیشلو مراسمی برای برپایی خیمه برگزار کردند. در اولین روز فعالیت پیش‌بینی می‌شود که ۷ روز به طول بیانجامد، از مرکز کانتون قامیشلو و منطقه‌ی تربه‌سپی و روستاهای اطراف، جوامع کورد و عرب و سریانی، ریش سفیدان عیشره‌های کورد و عرب، و اتحادیه و احزاب وابسته به جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) در آن شرکت نمودند.

مادران صلح با پوستر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنر «بدون رهبر زندگی میسر نیست» در این فعالیت شرکت کردند.

همچنین عضو ابتکار عمل آزادی رهبر عبدالله اوجالان در سوریه، سلیمان احمد و عضو ابتکار عمل خلق، شمسه خان گولو سخنرانی کردند.

سلیمان احمد اعلام کرد، آن‌ها از این کارزاری که پلتفرم آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد آن را آغاز کرده‌اند، حمایت می‌نمایند.

شمسه خان گولو از تمامی وکلا خواست که از سیاست‌های پلید دولت ترکیه جلوگیری نمایند و به انزوای حاکم بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پایان دهند و ضامن صلح منطقه است.

عاید ابراهیم عضو هماهنگی جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM)، اعلام کرد که این شرکت گسترده در این فعالیت نشان دهنده‌ی این است که هیچ نیرویی از صدای آزادی خلق قوی‌تر نیست.

همچنین عاید گفت: «این توطئه در شخص رهبری علیه تمامی انسان‌های آزاد اجرا می‌شود، اکنون وارد ۲۵ سال شده است.»

عضو مجلس خانواده‌ی شهدای تربه‌سپی دیروک ملا بشیر، اعلام کرد، خلق بر حفاظت از پرنسیب‌های اخلاقی و وجدانی و انسانی تاکید دارد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آن‌ها را نشان می‌دهد.

پس از سخنرانی‌ها گروه موسیقی شهید خبات چند سرود انقلابی را اجرا کردند.

این فعالیت با نمایش ویدئویی در رابطه با توطئه‌ی بین‌المللی به کار خود ادامه داد.