تصویر

در کانتون فرات کاندیداهای شهرداری مشترک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند

در کانتون فرات تا این لحظه ۳۳۴ نامزد توسط احزاب معرفی شده‌اند و می‌گویند که شهرداری‌های دموکراتیک را با اراده زنان برای آزادی خواهند ساخت.

در کانتون فرات، ۳۳۴ نامزد حزب اتحاد دموکراتیک برای فعالیت‌های انتخاباتی برای انتخابات ۱۱ ژوئن آماده شده و اعلام کرده‌اند که می‌خواهند شهرداری‌ها را به صورت دموکراتیک اداره کنند. در مورد نامزدهای حزب و ائتلاف احزاب، سخنگوی ائتلاف اتحاد خلق‌ها و زنان برای آزادی با خبرگزاری فرات صحبت کرد.

عضو هیئت اجرایی حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) و سخنگوی ائتلاف خلق‌ها و زنان برای آزادی کانتون فرات، احمد خوجه صحبت کرده و گفت: «پس از قرارداد اجتماعی که به تصویب مجلس خلق رسید، تجدید و نوسازی آغاز شد. یکی از ابداعاتی که انجام داده‌ایم انتخابات شهرداری‌ها است که طبق اعلام کمیسیون عالی، مقدمات انتخابات نیز آغاز شده است. قرار بود در ۳۰ می، انتخابات برگزار شود، اما بعداً زمان آن به ۱۱ ژوئن موکول شد. مقدمات از آن زمان آغاز شده است.»

۳۳۴ نامزد خود را برای انتخابات آماده کرده‌اند

خوجه اظهار داشت که آنها به عنوان حزب پ‌‌ی‌د و حزب زنان کنگره استار مشترکاً فهرست اسامی نامزدهای انتخاباتی خود را اعلام کرده و انتخابات مقدماتی نامزدها را آغاز کرده‌اند و سخنان خود را به این شرح ادامه داد: «انتخابات مقدماتی برای حزب پ‌ی‌د و کنگره استار مانند انتخابات اصلی است و اکنون همه احزاب تبلیغات خود را توسط کمیسیون عالی آغاز می‌کنند. ما و ۲۲ حزب شروع به ائتلاف تحت نام اتحاد خلق‌ها و زنان برای آزادی کردیم. به همین دلیل نامزدهای ما خود را مشترکا در مقابل خلق معرفی می‌کنند و تبلیغات خود را انجام می‌دهند. تا کنون ۳۳۴ نامزد خود را برای انتخابات ۱۱ ژوئن آماده کرده‌اند.»

عمر سلیمان کاندیدای شهرداری شهر قین با بیان اینکه در خدمت خلق خود خواهم بود، ادامه داد: «ما به دشمن خود می‌گوییم در برابر همه اقدامات آنها می‌ایستیم و با انتخابات خود به مبارزه خود ادامه می‌دهیم و یک نظام دموکراتیک در همه شهرداری‌ها برقرار می‌کنیم. ما برای خلق هستیم و اینجا هستیم تا به آنها خدمت کنیم. ما و ۲۲ حزب، اتحاد زنان و آزادی برای ساختن شهرداری‌های دموکراتیک را نمایندگی خواهیم کرد.»

ما شهرداری‌های دموکراتیک را با اراده‌ی زنان خواهیم ساخت و پیروز خواهیم شد

مزگین علوش نامزد مشترک شهرداری کوبانی نیز با بیان اینکه او اتحاد خلق‌ها را به همه خلق تبریک می‌گوید گفت: «این پیروزی را به رهبر آپو و همه آزادی‌خواهان تبریک می‌گوییم. با اراده ژن ژیان آزادی نسبت به شهرداری‌های دموکراتیک، امروز کمپین تبلیغاتی را راه اندازی کرده و تمامی پروژه‌های خود را در معرض دید عموم قرار داده‌ایم. ما این امید را در خلق می‌بینیم که با اراده خود شهرداری دموکراتیک بسازیم و پیروز شویم. ما با روحیه رهبر آپو، اندیشه‌ها و فلسفه او شهرداری‌های دموکراتیک را خواهیم ساخت.»