در کوبانی در حین برگزاری مراسم خاکسپاری پیکر شهید،‌ دولت ترکیه حمله کرد

در کانتون فرات پیکر مبارز ق‌س‌د باهوز کوبانی که بر اثر حمله دولت ترکیه در قامشلو شهید شده بود، طی مراسمی باشکوه به خاک سپرده شد. در حین برگزاری مراسم خاکسپاری، به یک خودرو حمله صورت گرفت.

مراسم خاکسپاری شهدا

مرکز مطبوعات و اطلاع‌ٰرسانی نیروهای سوریه دمکراتیک ‌(ق‌س‌د) اعلام کرده بود که براثر حمله دولت اشغالگر ترکیه برضد مرکز نیروهای آنان ۴ رفیق آنان شهید شده بودند، یکی از آن شهدا شهید باهوز کوبانی ‌(محمد حاجی عبدی) بود که در حمله علیه روستای هاتیمیه شهید شده بود. امروز صدها نفر از ساکنان کانتون فرات پیکر این شهید را طی مراسمی دسته‌جمعی به خاک سپردند. در زمان مراسم خاکسپاری پیکر شهید باهوز کوبانی، به شهر کوبانی حمله شد.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا، مدیریت کومین تئاتر کوبانی،‌ لیلا احمد سخنرانی و اعلام کرد که تنها شعار آنان ‌«انتقام» و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«مقاومت زندگیست» می‌باشد او همچنین بیان داشت‌: ‌«از شهید حقی تا شهید مظلوم‌ها، ما تنها یک شعار داریم آن هم مقاومت زندگیست می‌باشد. نه اشغالگری و نه حمله دیگر نمی‌توانند ما را نابود کنند، ما پیروز خواهیم شد.‌»

عضو مدیریت شورای نظامی کوبانی، اسماعیل علی نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما قول می‌دهیم که انتقام شهدای خود را بگیریم و از دستاوردهای شهدا نیز حفاظت کنیم. دولت ترکیه چند روز است که دوباره حمله می‌کند، اما باز هم اراده ما قوی است. تنها راهی که برایمان باقی مانده، پیروزی است.‌»

از طرف خانواده‌های شهدا، بکر حاج عیس نیز سخنرانی کرد و چنین گفت‌:‌ ‌«شهید جان خود را برای آزادی خلق خود به سپر مبدل می‌کند. برای انسانیت و صلح جان خود را فدا می‌کند. هر خانواده شهید نیز برای آزادی،‌ فرزندان خود را تقدیم می‌کنند و آنان نیز برای این خلق جان خود را فدا می‌کنند. هر شهید برای ما راه پیروزی است و باید ما نیز خط شهدای خود را ادامه دهیم. در این لحظات،‌ زمانیکه ما شهدای خود را به خاک می‌سپاریم نیز دولت ترکیه به کوبانی حمله می‌کند،‌ اما این ما هستیم که پیروز خواهیم شد.»

سپس مشخصات شهید قرائت و به خانواده او تحویل داده شد. پیکر شهید باهوز کوبانی پس از سردادن شعارها به خاک سپرده شد.