تصویر

در کوبانی دومین جشنواره شهید برچم برگزار خواهد شد

جنبش فرهنگ و هنر هِلال زِرین، زمان و مکان دومین جشنواره شهید برَچَم را مشخص کرد و اعلام نمود که آنان با هنر خود آزادی رهبری را محقق خواهند کرد.

دومین جشنواره شهید برچم

جنبش زنان هلال زرین، زمان و مکان دومین جشنواره شهید برچم را معیین کرد و گفت که در شهر کوبانی این جشنواره از روز ۶ تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

این بیانیه به عنوان مدیریت هلال زرین کانتون فرات از سوی نَجلِه بوزان قرائت شد.

این بیانیه به شرح زیر است‌‌‌:

‌«۲۶ سال است که رهبر آپو در نتیجه یک توطئه بین‌المللی بصورت جسمانی به اسارت گرفته شده است و در مقابل این توطئه، رهبری تحت شرایطی سخت و دشوار در سطحی بسیار عالی مبارزه می‌کند. ما مقاومت رهبر آپو را تبریک می‌گوییم و به مثابه تمام خلق‌های شمال و شرق سوریه، ما به پیشاهنگی رهبر آپو، آزادی تمام خلق‌ها را محقق خواهیم کرد. اما قبل از هرچیز، لازم است در مقابل وضعیت رهبری خود را مسئول ببنیم و در خود شفافیت ایجاد کنیم. این توطئه بدست فاشیسم آک‌پ، دوئل ناتو و دولت‌های بین‌المللی علیه رهبر آپو توسعه داده شده است. در عین‌حال در شخص رهبر آپو این توطئه را علیه تمام خلق‌های جهان انجام می‌دهند. رهبری در مقابل نظام نابودی و انکار امرالی، مبارزه‌ای ایدئولوژیک و فرهنگی بی‌همتایی را انجام می‌دهد و مقاومت می‌کند. به همین دلیل ما مُصِر هستیم که پاسخی برای آزادی رهبر آپو باشیم و کار و کنش‌های هنری و فرهنگی خود را در این چارچوب انجام بدهیم.

در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» به عنوان جنبش فرهنگ و هنر زنان هلال زرین ما قول داده‌ایم که با فرهنگ و هنر خود، رهبرمان را آزاد کنیم و توجه‌ها را به وضعیت رهبری معطوف بداریم. ما آثار زنان این جنبش را در دومین جشنواره شهید برچم به رهبر آپو تقدیم می‌کنیم. امروز یعنی ۱ سپتامبر، ما ۳۰ هزار بروشور در رابطه با زندگی و فلسفه رهبری را در تمام مناطق و منازل توزیع خواهیم کرد. از روز ۶ تا ۹ سپتامبر، این فستیوال ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره، برنامه‌های ادبی، هنری و فرهنگی انجام خواهد شد. با روح هنر انقلابی، ما خلق کوردستان و تمام خلق‌های آزادی‌خواه و جهان را فرامی‌خوانیم که در برابر ذهنیت نابودگرانه و دورگردانیدن دولت فاشیست ترکیه، برخوردهای شدیدی نشان دهند. ما نهادهای حقوق‌بشری را فرامی‌خوانیم که نقش وجدانی خود را ایفا کنند. ما با نیروی خود انزوای تحمیلی را شکست خواهیم داد. ما از راه هنر، تفکرات رهبرمان را اشاعه می‌دهیم. تا چه اندازه فرهنگ و هنر خود را گسترش دهیم به همان اندازه، آزادی جسمانی رهبر آپو محقق می‌شود.‌»

پس از ارائه بیانیه، بروشور‌ها در میان شهر و مناطق دیگر توزیع شدند.