در کوبانی طی مراسمی پیکر شهید عگید کوبانی به خاک سپرده شد

ساکنین کانتون فرات طی مراسمی دسته‌جعمی پیکر شهید عگید کوبانی را به خاک سپردند.

صدها تن از ساکنین کانتون فرات، سازمان‌ها و نهادهای اداره‌ی خودمدیریتی و خانواده‌ی شهدا برای خاکسپاری پیکر عگید کوبانی (مصطفی محمد علی) که در ۱۴ می ۲۰۲۴ در سرن به شهادت رسیده بود، جمع شدند و پیکر این شهید را در آرامستان شهید دجله طی مراسمی باشکوه به خاک سپردند. در این مراسم یاد شهدا فیراز‌ آرتیش، دنیز آراس کوبانی و زین زاگروس گرامی داشته شد.

این مراسم برای ادای احترام به شهدا با یک دقیقه سکوت آغاز شد و سپس لفریه محمود سخنگوی کنگره استار شهرک شیران پس از ابراز تسلیت به خانواده‌ی این شهید، گفت: «با وجود تمامی شرایط سخت گریلا به مبارزه ادامه می‌دهد و ضربات مهلکی را بر اشغال‌گران وارد می‌کند. امروز سالگرد نسل‌کشی هولیر است که نسل‌کشی پس از نسل‌کشی علیه کوردها انجام می‌شود. علیه تمامی این‌ها‌ تنها راه، راه مبارزه و پیروزی است.»

همچنین پولات احمد عضو اجرایی انجمن نظامی کوبانی به سخنرانی پرداخت و خاطر نشان کرد که با نیروی مبارزان اشغال‌گران را از بین خواهیم کرد.

سپس دارین دنیز به نمایندگی از خانواده‌ی شهید دنیز آراس کوبانی به سخنرانی پرداخت و به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفت و اعلام نمود: «رویای شهید دنیز آراس مبارزه در کوهستان‌های آزاد کوردستان بود. به همین سبب مبارزات عظیمی را علیه دشمنان انجام داد و در منطقه‌ی خواکورک به شهادت رسید.»

پس از اتمام سخنرانی‌ها مشخصات شهید قرائت شد و با هلهله و شعار «شهدا نمی‌میرند» پیکر شهید عگید کوبانی به خاک سپرده شد.