در کوبانی و‌ دیرالزور علیه انزوا فعالیت‌هایی برگزار شد

ساکنان کوبانی و دیرالزور از طریق دو فعالیت تصمیم دولت ترکیه اشغال‌گر را مبنی بر تمدید انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان را محکوم کردند و خواستار آزادی جسمانی وی شدند.

چندین فعالیت در شمال و شرق سوریه علیه تمدید انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان توسط دولت ترکیه اشغال‌گر به مدت ۶ ماه دیگر محکوم شد و خواستار آزادی جسمانی وی شدند، به همین مناسبت، مجلس خانواده‌ی شهدا در منطقه‌ی فرات در میدان شهید عگید کوبانی، خیمه‌ی نارضایتی برپا کردند.

خلق کانتون کوبانی و شخصیت‌های احزاب سیاسی منطقه‌ی فرات و اعضای سازمان‌های کانتون کوبانی به خیمه رفته و حمایت خود را اعلام کردند.

این فعالیت با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد، سپس رییس مشترک خانواده‌ی شهدا در منطقه‌ی فرات، عادل حاجی گرعو به ایراد سخنرانی پرداخت و از خلق منطقه خواست، علیه رژیم‌های ستم‌گر که می‌خواهند از طریق انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان، اراده‌ی خلق‌های آزادی‌خواه را بشکند، به مبارزه شدت بخشند.

ادامه‌ داد، “ما در راه آزادی گام برمی‌داریم و ستم را برنمی‌تابیم، این نیز به فضل رهبرمان است”، تاکید کرد “با اتحادمان و ادامه‌ی راه رهبر اوجلان پیروز خواهیم شد”.

“به مبارزه شدت می‌بخشیم و انزوا را از بین می‌بریم”

به نمایندگی از کنگره استار در منطقه‌ی فرات، آمنه بکر گفت: “امروزه با تمام قدرت تلاش می‌کنیم علیه دشمنان بشریت بایستیم و انزوای حاکم بر رهبر اوجلان را بشکنیم، آن انزوایی که می‌خواهند از طریق آن ما را نابود کنند، اما در اشتباه هستند، آن گنجینه‌ای که از رهبر به ما رسیده باارزش است، در اشتباه هستند آنانی که فکر می‌کنند انزوا اراده‌ی ما را خورد می‌کند، بلکه مبارزه را تشدید می‌بخشیم و انزوا را از بین می‌بریم و آزادی جسمانی رهبر را بدست خواهیم آورد”.

عضو کمیته‌ی اجرایی پ.ی.د، احمد خوجه‌، گفت: “در مرحله‌ی هستی و نیستی قرار داریم، برای اثبات موجودیتمان امروز به میدان آمده‌ایم، تمامی ستمکاران این را بدانند، ما با تمام وجود دنباله روی رهبر هستیم، آزادی وی آزادی ماست”.

همچنین توضیح داد، حل بحران‌های منطقه به دست رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان اتفاق خواهد افتاد، از این رو انزوا را شدت می‌بخشند، از این رو انزوا تمدید می‌کنند.

قرار است فعالیت خیمه تا ساعت ۳ی بعد از ظهر ادامه داشته باشد.

همچنین جنبش جوانان انقلابی سوریه و مجلس منطقه‌ی غرب دیرالزور خیمه‌ی اعتراضی با شعار “برای آزادی جسمانی رهبر، مبارزه‌ی آزادی را به پیروزی ختم کنید”، در شهرک سعوه، برپا گردید.

نمایندگان سازمان‌های مدنی دیرالزور و نمایندگان جنبش جوانان انقلابی سوریه و نمایندگان زنان جمعیت زنوبیا و نیروهای نظامی و خلق شرکت داشتند.

پس از یک دقیقه سکوت، روضه عواد‌، عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه، اطلاعیه‌ای قرائت کرد.

اطلاعیه تاکید کرده است: “این پاسخی علیه دولت فاشیست ترکیه که رفتاری غیر اخلاقی را علیه رهبر خلق کورد عبدالله ا‌وجلان پیاده می‌کند و انزوا را به قصد ایجاد فشار و شکستن اراده‌ی خلق‌ها، تحمیل می‌کند، هنوز رهبر از امرالی چراغی علیه دولت ترکیه است و پلان‌های‌‌ کولونیالی او است”.

“از این‌جا قولمان را برای رهبر اوجلان دوباره می‌کنیم، برای آزادی جسمانی مبارزه می‌کنیم”

سپس رئیس مجلس منطقه‌ی غرب دیرالزور، محمد هلال، تاکید کرده، “انزوای تحمیل شده بر رهبر اوجلان توسط دولت اشغال‌گر ترکیه را محکوم و آن را رد می‌کنیم، از جامعه‌ی بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر می‌خواهیم، برای بدست آوردن آزادی جسمانی مداخله کنند”.

همچنین مدیر دفتر ارتباطات نظامی منطقه‌ی کسره، احمد الجبر، گفت: “تمامی نوع نقض و جنایت دولت ترکیه بر شمال و شرق سوریه را رد می‌کنیم، انزوا بر رهبر اوجلان و سکوت جامعه‌ی بین‌المللی را محکوم می‌کنیم”.

از خلق شمال و شرق سوریه خواست، متحد و یک صدا باشند، برای مقابله دشمن و شکستن شوراهای امرالی تا

 آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان بدست آید.

مدیر دفتر جمعیت زنان زنوبیا در دیرالزور، سوهام عبد، گفت: “ای رهبر والا، ما به سبب مقاومت توست که قوی هستیم، اگر در میان ما نباشی، اندیشه‌ی تو در رگ‌های ما جاریست، تو رهبرما باشی هیچ ترسی نداریم، روزی فرا خواهد رسید در زندانت را خواهیم شکست”.

سوهام عبد سوال کرد: “تا کی این سکوت؟ ما به عنوان زنان دیرالزور خواستار آزادی جسمانی رهبر اوجلان هستیم”.

قرار است اقدام خیمه تا دو روز ادامه داشته باشد.