در منطقه‌ی فرات ۴۵مین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک جشن گرفته شد

در منطقه‌ی فرات به مناسبت ۲۷ نوامبر، ۴۵ مین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک، جشن بزرگی با شرکت هزاران نفر برگزار شد.

هزاران نفر از ساکنان منطقه‌ی فرات ۲۷ نوامبر، ۴۵مین سالگرد تأسیس حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) را جشن گرفتند. این جشن با حضور اهالی منطقه‌ی فرات، اعضای نهادها و ادارەی خودمدیریتی در میدان شهید عگید برگزار شد.

این جشن با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای انقلاب آزادی آغاز شد، ریاست مشترک مجلس خانواده‌ی شهدای منطقه‌ی سیرین، بهیه‌ العلی سخنرانی گرد و اعلام نمود، ۲۷ نوامبر برای آن‌ها روز رستاخیز و موجودیت است.

«در نتیجه‌ی مقاومت خلق کورد، توطئه‌های نسل‌کشی دشمن با شکست مواجه شد»

بهیه اعلام کرد، خلق کورد به لطف تأسیس پ‌ک‌ک از تاریکی خارج شد و به مبارزه‌ی آزادی می‌پردازد و گفت: «به ویژه ملت کورد در معرض انواع نسل‌کشی و سیاست نابودی قرار داشت. اما با مبارزه‌ی رهبر آپو زندگی جدیدی برای ما ساخته شد. دولت اشغال‌گر ترکیه برای سرکوب افکار و مبارزه‌ی‌ آزادی، به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود. توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر آپو یکی از این طرح‌ها و روش‌هاست. در نتیجه‌ی اراده و مقاومت خلق کورد، تمامی طرح‌ها و سیاست‌های نسل‌کشی شکست خورده است.»

سپس احمد دابان، از مقامات منطقه، گفت: «‌پ‌ک‌ک با شش نفر حزب را اعلام کرد، امروز دارای ملیون‌ها نفر است. به خاطر این مسئله هزاران نفر جان خود را فدا کرده‌اند و به سمبل مقاومت تبدیل شده‌اند.»

احمد دابان در پایان به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کرد و گفت لازم است تمام خلق کورد شمال و شرق سوریه علیه انزوا موضع‌گیری کنند.

سپس مراسم با آوازهای گروه فرهنگ و هنر هلال زرین و پایکوبی به پایان رسید.