در منطقه‌ی فرات انزوا و حملات محکوم شد

صدها تن از منطقه‌ی فرات راهپیمایی برگزار کردند و در آن حملات ترکیه‌ی اشغال‌گر به مناطق شمال و شرق سوریه و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم شد.

امروز در شهر کوبانی، صدها تن از شهروندان و اعضای موسسات اداره‌ی خودمدیریتی در منطقه‌ی فرات، راهپیمایی با پیشگامی زنان جوان در منطقه‌ی فرات با شعار “علیه حملات اشغال‌گری ترکیه، جنگ آزادی را به پیروزی ختم کنید، آزادی فیزیکی رهبر را فراهم کنید”، برگزار شد.

راهپیمایی با یک دقیقه سکوت به احترام یاد شهدا آغاز شد، سپس سخن‌گوی کمیته‌ی جوانان ‌و ورزشی منطقه‌ی فرات، احمد درویش گفت: “هدف ما این است به دولت اشغال‌گر ترکیه ثابت کنیم ما از بین نخواهیم رفت و مقاوم هستیم، هر کاری که انجام دهد، گامی رو به عقب نمی‌نهیم و در راه حقیقت که رهبر با اندیشه و فلسفه‌ی خود آن را ترسیم کرده است، ادامه می‌دهیم‌”.

درویش توضیح داد: “هیچ انتخابی جز مقاومت نداریم، از هر طریقی برای از بین بردن انزوای حاکم بر رهبر و دست‌یابی به آزادی فیزیکی وی تلاش می‌کنیم، آزادی فیزیکی رهبر، آزادی ماست”.

درویش از همگان درخواست کرد، به عرصه‌ها گام نهند و علیه دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به وی فریاد برآورند و گفت: “امروز خلق ما با جنگ نسل‌کشی روبرو است، با اتحاد و همیاری پیروز می‌شویم”.

سپس راهپیمایی از مقابل شهرداری شهرک شیران بسوی شهر کوبانی آغاز شد، معترضین عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست داشته و آن را برافراشتند، همچنین شعارهایی علیه انزوا و درخواست آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مانند: “نابود باد توطئه” و “ننگ بر خائنین” و “زندگی بدون رهبر میسر نیست” را سر دادند.