در قامشلو به‌طور دسته‌جمعی توطئه محکوم شد

با پیشاهنگی زنان جوان، توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد. حاضران علیه این توطئه بر ادامه مبارزات تاکید کردند.

با پیشاهنگی اتحادیه زنان جوان، ده‌ها تن از ساکنین شهر قامشلو علیه انزوا و توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند. 

این جوانان مشعل‌هایی با نام آپو و تصاویر شهدا روژهات زیلان (ازگان شاهین) و شهید اردال شاهین (حسن اگُز) که در روز اول اکتبر علیه وزارت کشور ترکیه در آنکارا عملیات فدایی انجام دادند، در دست گرفته بودند. آنها همچنین بنرهایی با شعارهای «هیچکس نمی‌تواند روز ما را تاریک کند» و «ژن ژیان آزادی» را بلند کردند. 

راهپیمایی از چهارراه سونی آغاز شد و تا چهارراه شهید روبار با نشان دادن سمبل‌های آزادی و سرد دادن شعار «زنده باد رهبر آپو» و «زنده باد مقاومت امرالی» ادامه یافت. 

پس از آن عضو اتحادیه زنان جوان روزل علی بیانیه‌ای خوانده و اعلام کرد که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه انسانیت است. روزل علی اعلام نمود، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با این مقاومت مبارزه بی‌سابقه‌ای انجام داده است. 

در این بیانیه به مقاومت گریلاهای نیروهای مدافع خلق و زنان آزاد استار-یژا استار در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا سلام و درود فرستاده شد و همچنین آمده است،  «عملیات نیروهای گریلا در آنکارا، پاسخی بود به این مرحله و بر خط زیلان‌ها با روح فدایی به کاروان شهدا پیوستند.»  

اتحادیه زنان جوان در این بیانیه همچنین عهد خود برای پایان دادن به توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تکرار نمود. 

تجمع با سرد دادن شعار پایان یافت.