در قامیشلو فعالیت «آزادی برای عبدالله اوجالان» ادامه دارد

در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد»، برای دومین روز فعالیت برپایی خیمه در قامیشلو ادامه دارد.

با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد»، ابتکار عمل شمال و شرق سوریه، روز گذشته در مقابل ساختمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در قامیشلو، فعالیت برپایی خیمه را آغاز کرد.

این فعالیت با هدف حمایت از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد»، است که در سراسر جهان شروع به کار کرده است.

در دومین روز فعالیت، مردم منطقه‌ی تل کوچر کانتون قامیشلو، به این خیمه آمدند. مردم قامیشلو، اعضای ابتکار عمل خلق با شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» از آن‌ها استقبال کردند.

«بدون تامین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد، صلح برقرار نخواهد شد»

در خیمه، اعضای ابتکار عمل خلق، میدیا الحیاوی، گفت: «ما به کارزار آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان می‌پیوندیم، از تمامی نیروهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم، دست از سیاست سکوت و غفلت کردن بردارند و به درخواست‌های ما گوش دهند.»

میدیا تاکید کرد، بدون تامین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، صلح در خاورمیانه برقرار نخواهد شد، زیرا وی پایه و اساس راه‌حل‌ بحران‌های تمامی خلق‌ها را بنیان نهاد. میدیا قول خود را تکرار کرد، تا تامین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد، مبارزه را تشدید خواهند کرد.

«پیشنهادهای رهبر اوجالان، راه‌حل‌ بحران‌هاست»

عضو اجرایی مجلس کانتون قامیشلو، مسعود یوسف، گفت: «پیشنهادهای رهبر عبدالله اوجالان، تنها راه‌حل‌ بحران‌های سوریه است. از سایه سر فلسفه‌ی وی، ما جوامع شمال و شرق سوریه خود را مدیریت کردیم. باید ما به دور اندیشه‌ی رهبری تا تامین آزادی جسمانی وی جمع شویم.»

عضو کنگره ستار قامیشلو، حنیفه محمد، به زنان شرکت کننده در این فعالیت اشاره کرد و اعلام کرد، این نشانه‌ی پافشاری زنان بر خط‌مشی مبارزاتی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای آن‌ها تعیین کرده است.

فعالیت با نشان دادن فیلمی درباره‌ی هدف توطئه‌ی بین‌المللی و تفسیر سیستم انزوا و شکنجه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه می‌یابد.