در قامیشلو طی مراسمی پیکر ۲ شهید به‌خاک‌ سپرده شد

دلبرین آمد (حمدالله توپراک) شروان یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و دمهات قامیشلو (سمیر ابراهیم) شروان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) طی مراسمی به‌خاک‌ سپرده شدند.

صدها تن از ساکنین شهر قامیشلو طی مراسمی گسترده، پیکر دلبرین آمد (حمدالله توپراک) شروان یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و دمهات قامیشلو (سمیر ابراهیم) شروان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) را در آرامستان شهید دلیل ساروخان به‌خاک‌ سپردند.

شروان ی‌پ‌گ دلبرین آمد اهل باکور کوردستان است که در ۲۵ اکتبر در منطقه‌ی شداد به شهادت رسید، شروان ق‌س‌د دمهات قامیشلو که اصالتا عرب است، در ۲۹ اکتبر در دیرالزور طی حمله‌ی تبهکاران به شهادت رسید.

این مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد. سپس عضو مجمع خانواده‌ی شهدا، عیسام‌ ابراهیم سخنرانی کرد و در شخصیت این دو شهید یاد و خاطر تمامی شهدای شمال و شرق سوریه را گرامی داشت و گفت: «مادر شهدا باید به فرزندانشان که در راه حفظت و دفاع از کرامتشان به شهادت رسیده‌اند و باید به آنان افتخار کنند. نام این شهدا در تاریخ ثبت خواهد شد و نسل بعدی نیز از آن‌ها خواهند آموخت و مقاومت و مبارزه خواهند کرد.»

همچنین عضو کنگره‌ی اسلام دمکراتیک، علی رسول گفت: «شهدا نمی‌میرند، این در قرآن نیز به آن اشاره شده است. شهدا زندگی خوب و شایسته‌ای به دست خواهند آورد زیرا آنان در راه آزادی سرزمینشان جان‌باخته‌اند.»

محمد زیدان به نمایندگی از انجمن نظامی‌قامیشلو سخنرانی کرد و گفت: «با این حمله و توطئه‌های نیروهای توطئه‌گر مشخص می‌شود که پروژه‌ی رهبر اوجالان پیروز خواهد شد. نمونه‌ی آن ‌نیز در مقابل ما قرار دارد، اکنون‌۲ شهید را به خاک می‌‌سپاریم که یکی از آنان عرب و دیگری کورد است. در شخصیت این دو خون‌ هر دو‌ جانعه در هم‌ می‌آمیزد.»

سپس برادر شهید دلبرین آمد، دنیز آمد، به نمایندگی از خانواده‌اش سخنرانی کرد و گفت: «شهید دلبرین هرگز وحشی‌گری اشغال‌گران را نپذیرفت. به همین سبب نیز همیشه برای دفعاع از کوردستان آماده بود. برای آزادی هر چهار بخش کوردستان مبارزه کرد.»

پس از سخنرانی‌ها نامه‌ی شهدا قرائت گردید و به خانواده‌هایشان تقدیم گردید.

پیکر هر دو شهید در آرامستان شهید ساروخان با شعار «شهدا نمی‌میرند» به‌خاک سپرده شد.